Splitboard

VictorWickel

Ny medlem
Splitboard
Hej!

Är det någon här som vet om det finns någon ställe/någon person i Sverige som man kan lämna in sin bräda hos för att få den splitad korrekt?

fredw

Aktiv medlem
Splitboard
1652436413004.jpeg

Christiam

Aktiv medlem
Splitboard
Kan inte hjälpa med frågan men tänk på att brädans egenskaper förändras när den delas.
Var med och delade en hård bräda för många år sen, blev som en 20år gammal parkbräda efter det.
Finns annars bra filmer som visar hur man gör.

KaitsuH

Aktiv medlem
Splitboard
Inte alls värd det! Gör det inte, du tappar all äkglädje. Om du måste skinna upp 3 timmar för att åka ner 15 minuter, det bara är inte klok. Om du vill svettas, åk längd, mycket roligare.

Christiam

Aktiv medlem
Splitboard
Inte alls värd det! Gör det inte, du tappar all äkglädje. Om du måste skinna upp 3 timmar för att åka ner 15 minuter, det bara är inte klok. Om du vill svettas, åk längd, mycket roligare.
Det är ju det som ger åkglädje. Smånjuta på promenaden upp, kolla ev åk ner, ta en fika sen komma upp och se berget/åket öppna upp sig.
Längd är händelselöst, enda gången det är lite spännande är om någon nybörjare plogat sönder spåret i en utförslöpa eller om vildsvinen dyker upp : )
Du ska nog se att du börjar njuta av att gå uppför snart du också 😀

KaitsuH

Aktiv medlem
Splitboard
Det är ju det som ger åkglädje. Smånjuta på promenaden upp, kolla ev åk ner, ta en fika sen komma upp och se berget/åket öppna upp sig.
Längd är händelselöst, enda gången det är lite spännande är om någon nybörjare plogat sönder spåret i en utförslöpa eller om vildsvinen dyker upp : )
Du ska nog se att du börjar njuta av att gå uppför snart du också 😀
Nej! Absolut inte!

En gång nära Mo i Rana. Norska killar rekommenderade oss Stormdalselven. Men, vi borde hajka upp ca. 3 timmar. Vi hajkade upp ca. 6 timmar. Eller 7... Med 25 kg creek kajak, vatten, allt annat. Jag trodde att jag dör. I slutet av mardrömmen hoppades jag att jag dör.

Sen, vi paddlade ner hela skit inom en timme. Hela helvetes sträckan, kanske 7-8 kilometer klass 3-4 forsar. Jag var så besviken! Om vi kunde ha nått den där älven med bilen, den kunde ha känts fin, men nu, jag kände mig svikat.

Senaste inläggen

Topp