Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Splitboardfunderingar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jakbob" data-source="post: 1064855" data-attributes="member: 34883"><p>Hejhej,</p><p></p><p>Det finns en splitboardtråd som berör ämnet, och där finns väl säkert svar på dina frågor med.</p><p></p><p>1: Nej, när du köper en split ingår brädan och utrustning för att hålla samman brädan. Det finns lite olika, vanligast är Voiles "chinese hooks" eller karakorams clips. Karakorams clips är, så vitt jag vet, populärast. Man kan dock byta från det ena till det andra då de använder samma hål i brädan. Alla hålen är normalt sett där, så bottenplattorna och det ska bara vara att skruva dit.</p><p></p><p>2: Det finns metoder för att åka med vanliga bindningar, men det är populärare med speciella splitboardbindningar. Annars finns lösning md en "puck" som du sätter under din vanliga bindning, men då får du lite sämre kontakt med brädan. Jag är inte helt uppdaterad på marknaden, men när jag köpte mina saker för några år sen var det ett enkelt val, även om splitboardbindningar som du säger kostar skjortan. De har lite funktion då de ska kunna fästa sig på brädan, gå att åka i och gå att tura med. Sen ska de ju helst hålla och inte väga allt för mycket.</p><p></p><p>3. Köp hudar som passar. Splitboardspecifika hudar har generellt rörlig topp, skidhudar är oftare anpassade för att nosen sitter precis i mitten på skidan, vilket den sällan gör på en splitboardskida. Sen finns det olika modeller som är olika populära, jag hör sällan någon säga att t.ex. G3 är dåliga.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jakbob, post: 1064855, member: 34883"] Hejhej, Det finns en splitboardtråd som berör ämnet, och där finns väl säkert svar på dina frågor med. 1: Nej, när du köper en split ingår brädan och utrustning för att hålla samman brädan. Det finns lite olika, vanligast är Voiles "chinese hooks" eller karakorams clips. Karakorams clips är, så vitt jag vet, populärast. Man kan dock byta från det ena till det andra då de använder samma hål i brädan. Alla hålen är normalt sett där, så bottenplattorna och det ska bara vara att skruva dit. 2: Det finns metoder för att åka med vanliga bindningar, men det är populärare med speciella splitboardbindningar. Annars finns lösning md en "puck" som du sätter under din vanliga bindning, men då får du lite sämre kontakt med brädan. Jag är inte helt uppdaterad på marknaden, men när jag köpte mina saker för några år sen var det ett enkelt val, även om splitboardbindningar som du säger kostar skjortan. De har lite funktion då de ska kunna fästa sig på brädan, gå att åka i och gå att tura med. Sen ska de ju helst hålla och inte väga allt för mycket. 3. Köp hudar som passar. Splitboardspecifika hudar har generellt rörlig topp, skidhudar är oftare anpassade för att nosen sitter precis i mitten på skidan, vilket den sällan gör på en splitboardskida. Sen finns det olika modeller som är olika populära, jag hör sällan någon säga att t.ex. G3 är dåliga. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Splitboardfunderingar
Tillbaka
Topp