Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sport Conrad second hand?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Clutch" data-source="post: 372042" data-attributes="member: 71508"><p>Skulle detta inte kommit mer på tal om det verkligen var så. Völkl skulle alltså i sitt marknadsmaterial, som webb och andra kanaler skryta om sin fina och välkonstruerade skidor, men sen till en av sina största kunder göra sämre skidor än till den "lilla skidbutiken" som har mindre antal slutkunder (recensenter, testare). Skulle SC verkligen våga göra detta, om det kom fram att dem marknadsför skidorna som "äkta" Völkl men sedan leverera SC-Völkl. Då skulle de antagligen få lite problem med kunder och domstolar. Och den uppmärksamheten tror jag inte Völkl heller vill ha. Men man vet aldrig, man har ju blivit förvånad förut... </p><p></p><p>Man blir faktiskt sugen på att testa en SC-köpt skida och likadana lagg inhandlade i Sverige. Någon som gjort detta och märkt någon skillnad? Jag inhandlade min Mantra på SC förra vintern. Ska man behöva vara orolig att dessa har en sämre konstruktion än om jag hade köpt dem någon annan stans? Jag hoppas verkligen inte det. </p><p></p><p>Eller är det att skidbranschen ligger så långt efter mognads- och förtroendemässigt andra marknader som haft internet som försäljningskanal mycket längre. Kommer personligen ihåg när leverantörer började sälja kameror vi nätet. Varje lite fotobutik försökte prata ner internetförsäljningen och stämpla den som oärlig och framför allt okunnig. </p><p></p><p>Om det är någon som har konkreta bevis på detta skulle det vara intressant att höra. Nu känns det mer som en risigt partikampanj där man försöker kasta paj på konkurrenterna. </p><p></p><p>/magnus</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Clutch, post: 372042, member: 71508"] Skulle detta inte kommit mer på tal om det verkligen var så. Völkl skulle alltså i sitt marknadsmaterial, som webb och andra kanaler skryta om sin fina och välkonstruerade skidor, men sen till en av sina största kunder göra sämre skidor än till den "lilla skidbutiken" som har mindre antal slutkunder (recensenter, testare). Skulle SC verkligen våga göra detta, om det kom fram att dem marknadsför skidorna som "äkta" Völkl men sedan leverera SC-Völkl. Då skulle de antagligen få lite problem med kunder och domstolar. Och den uppmärksamheten tror jag inte Völkl heller vill ha. Men man vet aldrig, man har ju blivit förvånad förut... Man blir faktiskt sugen på att testa en SC-köpt skida och likadana lagg inhandlade i Sverige. Någon som gjort detta och märkt någon skillnad? Jag inhandlade min Mantra på SC förra vintern. Ska man behöva vara orolig att dessa har en sämre konstruktion än om jag hade köpt dem någon annan stans? Jag hoppas verkligen inte det. Eller är det att skidbranschen ligger så långt efter mognads- och förtroendemässigt andra marknader som haft internet som försäljningskanal mycket längre. Kommer personligen ihåg när leverantörer började sälja kameror vi nätet. Varje lite fotobutik försökte prata ner internetförsäljningen och stämpla den som oärlig och framför allt okunnig. Om det är någon som har konkreta bevis på detta skulle det vara intressant att höra. Nu känns det mer som en risigt partikampanj där man försöker kasta paj på konkurrenterna. /magnus [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sport Conrad second hand?
Tillbaka
Topp