Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sport Conrad second hand?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 390447" data-attributes="member: 26232"><p>Bara så jag är med på vad du menar:</p><p></p><p>Ta Völkl Supersport Allstar som exempel. En av de bästa pistskidor jag nånsin testat (om nån har ett par begagnade i bra skick vill jag gärna köpa ett par!). Grym skida med ett helt sanslöst isgrepp.</p><p></p><p>1. Völkl bygger en billig skida med minimal kvalitets-koll, halvtaskiga stålkanter och ett billigt belag. De målar den likadant som Supersport Allstar men kallar den Super Allsport och säljer den för 200 Euro på S-C.</p><p></p><p>2. Völkl bygger en billig skida med minimal kvalitets-koll, halvtaskiga stålkanter och ett billigt belag. De målar den exakt likadant som Supersport Allstar och kallar den även Supersport Allstar. Tittar man på en "riktig" och en "billig" skida ser man ingen direkt skillnad. Denna skida säljs för 200 Euro på S-C.</p><p></p><p>Alternativ 1 tycker jag är helt ok. Inte schysst mot konsumenterna men inget principiellt fel. Alternativ 2 känns som sagt som helt vansinne. Vilket alternativ påstår du (eller snarare Herr Heicklen) att Völkl och S-C ägnar sig åt?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 390447, member: 26232"] Bara så jag är med på vad du menar: Ta Völkl Supersport Allstar som exempel. En av de bästa pistskidor jag nånsin testat (om nån har ett par begagnade i bra skick vill jag gärna köpa ett par!). Grym skida med ett helt sanslöst isgrepp. 1. Völkl bygger en billig skida med minimal kvalitets-koll, halvtaskiga stålkanter och ett billigt belag. De målar den likadant som Supersport Allstar men kallar den Super Allsport och säljer den för 200 Euro på S-C. 2. Völkl bygger en billig skida med minimal kvalitets-koll, halvtaskiga stålkanter och ett billigt belag. De målar den exakt likadant som Supersport Allstar och kallar den även Supersport Allstar. Tittar man på en "riktig" och en "billig" skida ser man ingen direkt skillnad. Denna skida säljs för 200 Euro på S-C. Alternativ 1 tycker jag är helt ok. Inte schysst mot konsumenterna men inget principiellt fel. Alternativ 2 känns som sagt som helt vansinne. Vilket alternativ påstår du (eller snarare Herr Heicklen) att Völkl och S-C ägnar sig åt? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sport Conrad second hand?
Tillbaka
Topp