Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sport Conrad second hand?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hasse" data-source="post: 390553"><p>Har inte sagt att de säljer undermåliga lagg till Conrad. Bara att de har en egen linje. Alltså ett visst antal som går till de per serie. Om kvaliten vet jag inte nåt som sagt. </p><p></p><p>OCH det är fortfarande inte bara Völkl som har problem med oplana skidor. Armada, Hendryx (förra säsongen iaf), GOODHA, Salomon, Elan med flera var oplana. Rossignol och Dynastar var de enda som var plana på alla jag kollade. Så det är ett vanligt problem men som den "vanliga" åkaren inte märker.</p><p></p><p>Och det är klart att skidor som köpes utomlands inte får reklameras i Sverige. Är ju självklart.</p><p></p><p>Och Hendryx skidorna vet jag att de var ojämna då de var slipade på en sandpapper slip. Varit i fabriken 2 antal gånger. Däremot vet jag att skidorna får stå i två veckor innan de slipas. Och jag sade till Henrik innan de skickades upp att han skulle fixa det.</p><p></p><p>Och som Johan E säger och även andra. Av 100 par race skidor så är det kanske 20 par som man kan åka på. (nu snackar vi racers) Enda sättet är ju att följam ed från början till slut. </p><p></p><p>//H</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hasse, post: 390553"] Har inte sagt att de säljer undermåliga lagg till Conrad. Bara att de har en egen linje. Alltså ett visst antal som går till de per serie. Om kvaliten vet jag inte nåt som sagt. OCH det är fortfarande inte bara Völkl som har problem med oplana skidor. Armada, Hendryx (förra säsongen iaf), GOODHA, Salomon, Elan med flera var oplana. Rossignol och Dynastar var de enda som var plana på alla jag kollade. Så det är ett vanligt problem men som den "vanliga" åkaren inte märker. Och det är klart att skidor som köpes utomlands inte får reklameras i Sverige. Är ju självklart. Och Hendryx skidorna vet jag att de var ojämna då de var slipade på en sandpapper slip. Varit i fabriken 2 antal gånger. Däremot vet jag att skidorna får stå i två veckor innan de slipas. Och jag sade till Henrik innan de skickades upp att han skulle fixa det. Och som Johan E säger och även andra. Av 100 par race skidor så är det kanske 20 par som man kan åka på. (nu snackar vi racers) Enda sättet är ju att följam ed från början till slut. //H [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sport Conrad second hand?
Tillbaka
Topp