Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sport Conrad second hand?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="nosense" data-source="post: 404522" data-attributes="member: 39087"><p>Jäkligt interesant diskussion och helt fri från personangrepp, imponerande!</p><p></p><p>"TexMurphy" skrev att han ville bojkotta alla skidor tillverkade i kina. Och det tycker jag låter rimligt. Verkligen. Jag förstår att vissa ser priset på produkten som det viktigaste (och enda?), men då har de bara tänkt egoistiskt och till den egna plånboken, och inte sett med en helhetsyn på bla. arbetsmaknaden i Sverige och Europa. Men arbetstillfällen och försörjning åt oss som bor och lever här... Det är iofs en helt annan diskussion.</p><p></p><p>Jag köper mina skidor av mindre och duktiga handlare för jag vill gynna dom, alternativ på plats i alperna när jag är där om behovet blir akut. Om jag (mot förmodan) får fel på prylarna eller vill ha hjälp med någon justering.. Då vill jag kunna göra med en personlig kontakt i butiken och be dom fixa problemet. Den kontakten är värd sjukt mycket för mig iaf. Och att annonymt skicka tillbax prylar med jävla DHL eller liknande känns inte aktuellt för mig iaf.</p><p></p><p>Men om jag skall komma till sak.. VILKA skidor tillverkas fortfarande i europa? eller kanske enklare, vilka produceras numera i kina?</p><p></p><p>Är sugen på ett par nya feta Dynastar istället för mina gamla oranga trotjänare (8800)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="nosense, post: 404522, member: 39087"] Jäkligt interesant diskussion och helt fri från personangrepp, imponerande! "TexMurphy" skrev att han ville bojkotta alla skidor tillverkade i kina. Och det tycker jag låter rimligt. Verkligen. Jag förstår att vissa ser priset på produkten som det viktigaste (och enda?), men då har de bara tänkt egoistiskt och till den egna plånboken, och inte sett med en helhetsyn på bla. arbetsmaknaden i Sverige och Europa. Men arbetstillfällen och försörjning åt oss som bor och lever här... Det är iofs en helt annan diskussion. Jag köper mina skidor av mindre och duktiga handlare för jag vill gynna dom, alternativ på plats i alperna när jag är där om behovet blir akut. Om jag (mot förmodan) får fel på prylarna eller vill ha hjälp med någon justering.. Då vill jag kunna göra med en personlig kontakt i butiken och be dom fixa problemet. Den kontakten är värd sjukt mycket för mig iaf. Och att annonymt skicka tillbax prylar med jävla DHL eller liknande känns inte aktuellt för mig iaf. Men om jag skall komma till sak.. VILKA skidor tillverkas fortfarande i europa? eller kanske enklare, vilka produceras numera i kina? Är sugen på ett par nya feta Dynastar istället för mina gamla oranga trotjänare (8800) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sport Conrad second hand?
Tillbaka
Topp