Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sport Conrad second hand?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jaay-Bone" data-source="post: 404996" data-attributes="member: 38004"><p>Erikallanson, hur stödjer man svensk skidåkning genom att stödja alpindetaljister/sportkedjor? Vad jag vet så är det ingen kedja/handlare som sponsrar svenska skidåkare? Rätta mig gärna där, kan mycket väl ha fel.</p><p></p><p>Det är lite som att säga till privata audi-importörer att de ska sluta importera audi-bilar från Tyskland... För då tjänar ju inte de svenska audiåterförsäljarna något på det, och de sponsrar ju Anja Pärson... Ericsson sponsrar Byggmark, gör man då fel som köper Nokia och inte stöjder svensk skidåkning? </p><p></p><p>Jag kan se faran med det, att vissa är rädda att svenska handlare kommer sluta ta in alpinsortimentet, pga dålig lönsamhet. Men, det tror jag inte kommer att ske... De tjänar för bra på det, och priset kommer justeras från tillverkaren innan det går så långt. (Bl a Dynastar gjorde det förra året då gapet var så stort mellan t ex SC o svensk handel).</p><p></p><p>Om man drar det lite längre, tänk så många det är som har råd att köpa bra utrustning och utveckla sin åkning, då de kan hitta kanonutrustning på nätet flera tusen billigare än i Sverige... Då kan du se det som att SC är den som stödjer svensk skidåkning på riktigt!</p><p></p><p>Jag är för en fri marknad, och tycker det är kasst att Freeride som besitter så stor makt som de ändå gör, låter sig påverkas angående vilka som får annonsera och inte annonsera, det är ju nästan censur. Konsumenten skall väl ha rätten att välja sitt inköpställe själv?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jaay-Bone, post: 404996, member: 38004"] Erikallanson, hur stödjer man svensk skidåkning genom att stödja alpindetaljister/sportkedjor? Vad jag vet så är det ingen kedja/handlare som sponsrar svenska skidåkare? Rätta mig gärna där, kan mycket väl ha fel. Det är lite som att säga till privata audi-importörer att de ska sluta importera audi-bilar från Tyskland... För då tjänar ju inte de svenska audiåterförsäljarna något på det, och de sponsrar ju Anja Pärson... Ericsson sponsrar Byggmark, gör man då fel som köper Nokia och inte stöjder svensk skidåkning? Jag kan se faran med det, att vissa är rädda att svenska handlare kommer sluta ta in alpinsortimentet, pga dålig lönsamhet. Men, det tror jag inte kommer att ske... De tjänar för bra på det, och priset kommer justeras från tillverkaren innan det går så långt. (Bl a Dynastar gjorde det förra året då gapet var så stort mellan t ex SC o svensk handel). Om man drar det lite längre, tänk så många det är som har råd att köpa bra utrustning och utveckla sin åkning, då de kan hitta kanonutrustning på nätet flera tusen billigare än i Sverige... Då kan du se det som att SC är den som stödjer svensk skidåkning på riktigt! Jag är för en fri marknad, och tycker det är kasst att Freeride som besitter så stor makt som de ändå gör, låter sig påverkas angående vilka som får annonsera och inte annonsera, det är ju nästan censur. Konsumenten skall väl ha rätten att välja sitt inköpställe själv? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sport Conrad second hand?
Tillbaka
Topp