Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sport Conrad second hand?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ergoAllan" data-source="post: 405006"><p>Jag kan se hur du menar med Audi och Ericsson, men om privatpersoner tar in bilarna till eget bruk så hamnar vi i samma dilemma. Mindre pengar till Audi i Svergie osv osv... Nu känns det lite fel att jämföra dessa två då vi är inne på en annars sorts köp och en helt annan prisklass på sakerna (bilar mot skidor).</p><p></p><p>Sen tror jag inte det är speciellt många som åker skidor i Svergie på den nivån att de inte har råd att köpa sin utrustning i Svergie och frågar du en svensk sporthandlare så tror jag han är betydligt gladare om du köper en jacka och byxor istället för ett par skidor, det tjänar han mera på. Lagg är inte så mycket pengar som man kan tro.</p><p></p><p>Håller dock med dig om en att vi ska ha en frimarknad och att folk ska få handla där de vill. Tycker bara det är synd att många går och ber om hjälp eller teståker olika skidor för att sen köpa de billigare någon annanstans. Det är klart att skidorna kostar lite till om det står en kille eller tjej som säljare bredvid, de ska förhoppningsvis också få lön.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ergoAllan, post: 405006"] Jag kan se hur du menar med Audi och Ericsson, men om privatpersoner tar in bilarna till eget bruk så hamnar vi i samma dilemma. Mindre pengar till Audi i Svergie osv osv... Nu känns det lite fel att jämföra dessa två då vi är inne på en annars sorts köp och en helt annan prisklass på sakerna (bilar mot skidor). Sen tror jag inte det är speciellt många som åker skidor i Svergie på den nivån att de inte har råd att köpa sin utrustning i Svergie och frågar du en svensk sporthandlare så tror jag han är betydligt gladare om du köper en jacka och byxor istället för ett par skidor, det tjänar han mera på. Lagg är inte så mycket pengar som man kan tro. Håller dock med dig om en att vi ska ha en frimarknad och att folk ska få handla där de vill. Tycker bara det är synd att många går och ber om hjälp eller teståker olika skidor för att sen köpa de billigare någon annanstans. Det är klart att skidorna kostar lite till om det står en kille eller tjej som säljare bredvid, de ska förhoppningsvis också få lön. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sport Conrad second hand?
Tillbaka
Topp