Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sport Conrad second hand?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fritioff" data-source="post: 405785" data-attributes="member: 72666"><p>intressant diskussion!</p><p></p><p>Har en del erfarenhet av produktion och ser det som otroligt att SC har egen "lina". vi har i företaget jag jobbar en spend på en av våra produkter på ca 500mSEK (vill inte säga vilken, inte skidrelaterat men ändå...) och vi skulle vara tvungna att skriva ett 10 årsavtal med en leverantör på den produkten för att investeringen i en ny lina skulle vara ekonomiskt försvarbar...</p><p></p><p>Dessutom är det stora volymer som håller kostnader nere. Att det skulle löna sig att tillverka till synes lika skidor men med olika kvalitet i två olika linor verkar vansinne. Omställningskostnader etc. skulle knappast täckas av SC:s volymer.</p><p></p><p>Om det är några skillnader överhuvudtaget så är det troligaste att det rör sig om andrasortering från Völkl. Men det hotar att skada bådas varumärken enormt om det kom ut, och den typen av uppgifter brukar komma ut förr eller senare.</p><p></p><p>Självklart förekommer det ni kallar "take downs" i alla brancher. Även i min men då rör det sig om samma produkt under ett annat varumärke.</p><p></p><p>Smart av Völkl att sälja billigt till SC. Många som köper sin utrustning där är hyffsade åkare och i många fall lokala trendsättare. Det innebär i förlängningen att Völkl säljer mer i andra kanaler. Se det som en form av sponsring. Det troligaste är att SC har stora volymer på just Freeride prylar, kanske till o me större än Intersport. Volymerna håller ner priserna osv...</p><p></p><p>Jag kör på Völkl-skidor från SC o de funkar utmärkt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fritioff, post: 405785, member: 72666"] intressant diskussion! Har en del erfarenhet av produktion och ser det som otroligt att SC har egen "lina". vi har i företaget jag jobbar en spend på en av våra produkter på ca 500mSEK (vill inte säga vilken, inte skidrelaterat men ändå...) och vi skulle vara tvungna att skriva ett 10 årsavtal med en leverantör på den produkten för att investeringen i en ny lina skulle vara ekonomiskt försvarbar... Dessutom är det stora volymer som håller kostnader nere. Att det skulle löna sig att tillverka till synes lika skidor men med olika kvalitet i två olika linor verkar vansinne. Omställningskostnader etc. skulle knappast täckas av SC:s volymer. Om det är några skillnader överhuvudtaget så är det troligaste att det rör sig om andrasortering från Völkl. Men det hotar att skada bådas varumärken enormt om det kom ut, och den typen av uppgifter brukar komma ut förr eller senare. Självklart förekommer det ni kallar "take downs" i alla brancher. Även i min men då rör det sig om samma produkt under ett annat varumärke. Smart av Völkl att sälja billigt till SC. Många som köper sin utrustning där är hyffsade åkare och i många fall lokala trendsättare. Det innebär i förlängningen att Völkl säljer mer i andra kanaler. Se det som en form av sponsring. Det troligaste är att SC har stora volymer på just Freeride prylar, kanske till o me större än Intersport. Volymerna håller ner priserna osv... Jag kör på Völkl-skidor från SC o de funkar utmärkt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sport Conrad second hand?
Tillbaka
Topp