Larsky
Medlem
Sport-Conrad
Där har du problemet Hasse. Det finns ingen som helst anledning för mig som kund att betala flera tusenlappar eller mer för ett par skidor/ utrustning/ mtb mm. I en butik med personal som har den inställningen som du redovisar ovan. Du vet ju inte när en kund som kommer in vill köpa eller bara är intresserad av info, eller hur?Hasse sa:Alltså tar de upp massa tid för personalen som har annat att göra.
Om alla butiker vore så kunniga/ sericeminded som dom säger sig vara så fine. I stockholmsområdet finns det enligt mig endast ett fåtal butiker med seriös personal.
Skidor mm//
Alpint
Alpingaraget
Utsrustning//
Playground
Arcteryx
Cykel//
Pedalogerna (mtb)
Allt med naturkompaniet går fetbort likaså cykloteket=dyrt och dåligt. intersport/ go och stadium är ju i samma skitnödiga kategori som on off mfl
Och att gnälla över att de utländska Internetbutikerna är ju bara brist på kunskap. Vi har ju Internet här i Sverige också. En mycket intressant företelse är att om du som butik satsar på en bra (läs användarvänlig) e-handelslösning, så ökar du inte bara omsättningen via nätet utan du får också en ökad försäljning via butik. Jag har utvecklat ett flertal e-handelslösningar åt stora svenska företag och alla visar samma trend.