Sport Conrad i Tyskland någon?

Annie74

Ny medlem
Hej!

Jag har kikat på olika pistskidor från och till i ett par års tid. Känns som matrial,- och prisdjungeln är rätt så snårig. Som alltid vägs kvalitet och pris in och det går inte att komma ifrån att priserna är rätt så mycket lägre för samma skidor i exempelvis Tyskland. Har ni beställt från en webbutik i Tyskland? Hur funkade beställningen isf? Jag har hittat till Sport Conrad som verkar seriösa.

Annie74

Ny medlem
Tack, UPS levererar såg jag och fraktfritt till Svedala för tillfället :)

jonny

Medlem
Jag och har beställt grejer från Sport-Conrad i 10 år. Jag har aldrig haft några problem. Frakten brukar ta 4 dagar.

telemarkus

Aktiv medlem
Jag kan bara hålla med. Har beställt skidor från Sport-Conrad vid tre tillfällen, plus en del andra prylar vid andra tillfällen, och det har alltid funkat helt smärtfritt.

jcca

Medlem
+1

Både sport-conrad och spot-bittl.de är riktigt pålitliga! Beställt från båda flertalet gånger.

Viktor-C

Ny medlem
Köpte ett par Salomon qst därifrån och fock dem 3 dagar före leveranstiden vilket är bra. Ups fungerade klockrent och de kom fram i bra skick aå jag rekomenderar starkt

free_fall

Aktiv medlem
Köpte ett par från Sport Bittl för några veckor sen och det funkade kanon. Kom efter 3-4 dagar. Har tidigare köpt från Sport Conrad med leverans till både Sverige o Frankrike. Inte haft nåt problem.

gladpack

Ny medlem
Beställde för ett par veckor sedan Mantra Jr med Salomonbindningar till pojken, angiven leveranstid 5 dagar. På dagen fem dagar senare ringer de upp och säger att de har slut på den Salomonbindning som ingick i paketet och undrar ifall det är okej med motsvarande Markerbindning. - Inga problem tyckte jag. När jag sedan fick paketet levererat hade de monterat en fem år gammal Markerbindning med för smala skistoppers.... De ignorerar nu mina anspråk på reklamation. Har tidigare bott i Tyskland och då blivit korrekt bemött men nu känns det som att de skiter i en då det är svårare att komma åt dem. Ska jag importera igen så blir det Sport-Bittl. de istället...!

Mizze

Aktiv medlem
Har erfarenhet av sport-bittl, sport Conrad och xspo, inga problem med någon av dem.

Annie74

Ny medlem
Tack alla, gott och blandat men mest positivt, dock trist att läsa om din upplevelse "gladpack".
Vågade mig på en beställnig, ringde och frågade en sak först. Kändes tryggt att få prata med någon. Sedan kom skoltyskan till använding också när jag skulle läsa orderbekräftelsen. Bara att hoppas på det bästa nu.

wertigo

Medlem
Beställt både från sport-conrad och 3s-sports.de. Båda levererade, 4-5 dagar tog frakten, vill jag minnas

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp