Hjälp med köp från sport-conrad

stoffea1

Ny medlem
Tja allihopa, jag hade tänkt att köpa mig ett par skidor med bindningar från sport-conrad. Det jag då undrar med detta inlägg är då om sport-conrad är en "säker" hemsida att köpa från? :) Dem har ju sjukt bra priser och därför tycker jag det verkar lite skumt :P

Tacksam för hjälp

Okej, fan va najs :D

Vad tror du om ett par K2 Iron Maiden skidor med ett par Marker Free Ten 13/14 inkl. Stopper?

stoffea1 sa:
Okej, fan va najs :D

Vad tror du om ett par K2 Iron Maiden skidor med ett par Marker Free Ten 13/14 inkl. Stopper?
Marker free har inte fått så bra kritik här på freeride, samtidigt som jag har 2 polare vars marker free gått sönder... Köp hellre Atomic FFG 12 om de finns kvar. De väger nog nått hekto mer, men håller en bra bit längre! :)

Om du ska åka mycket offpist så tycker jag att du ska köra på ett par Fischer Watea 98 BC istället(samma pris). Har testat dessa och gillar dem mycket!

Hoppas det hjälpte!

Senast ändrad:
Alternativt om han är ett barn och väger skit och ingenting så kan han köpa Marker Squire.

Marker Free kostar €109 och Marker Squire €169 men dom är nedsatta till €119 så helt klart värt dom extra kronorna.

Väger du över 60, kika in Marker Griffon / Salomon STH 12 (samma bindning som Atomic FFG 12)

Strunta helt i Marker Free Ten. Välj istället Marker Squire. Ingen toppen bindning direkt, men bättre än Free Ten iaf. Kör själv med Griffon, även jag är \"lättviktare\" men kör då betydligt bredare skidor än de du kollar på.

Kan för övrigt rekommendera Sport-Conrad vad gäller pris samt tillförlitlighet i leverans. Dock bör man montera bindningen själv om man vill vara på den säkra sidan. Tycker mitt senaste köp därifrån med montering blev sådär.

Knackade precis in en beställning på ett par Soul 7 med Marker Duke bindningar hos Sport Conrad.
Bara att hoppas att de levereras som utlovat och att bindningarna sitter där de ska :D

stoffea1 sa:
Tack så mycket för alla svar! :)
tror ni priset på dessa skidor kommer fortsätta vara så här billiga, eller är det bara tillfälligt tro? Fyller år om en vecka så blir väll då jag kan köpa dem. Men vill ju veta om man kanske MÅSTE köpa de nu så att inte priset har stigit sedan? :D
http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/7154
Förra årets modell, en längd ... kan naturligtvis ta slut när som helst.

/MM

När Conrad rear relativt kraftigt är det för att tömma hela stocken av modellen. Därför förmodligen sista paret av Maiden i deras lager. Är skidorna fortfarande kvar om en vecka är det med stor sannolikhet samma pris som idag. Den ska bara bort ;) Så för att vara på den säkra sidan så är det nog bra att slå till!

Vilka bindningar blir det förresten?

Blir nog inga Maiden skidor tyvärr, då det bara finns 164 kvar och jag ville ha 169 :( är det stor skillnad eller ska man satsa på ett annat par skidor? :D

Tja, nästa helg (den 16e) så ska jag iväg och åka lite skidor, jag hade tänkt mig att beställa ett par skidor från sport-conrad imorgon. Men de jag undrar nu är över leveransen? Kan jag räkna med att skidorna levereras innan jag åker iväg eller är det ingen att köpa några eftersom jag inte kommer hinna få dem?

Snabba svar uppskattas

Jag beställde ett par skidor från conrad förra fredagen och fick dom igår fredag, så 5 arbetsdagar från beställningen.

Beror på vart i sverige du bor stoffea1, bor du hyffsat söder ut kan du ha tur och få skidorna innan men räkna som havreboll med 4-5 arbetsdagar!

linder sa:
Beror på vart i sverige du bor stoffea1, bor du hyffsat söder ut kan du ha tur och få skidorna innan men räkna som havreboll med 4-5 arbetsdagar!
Jag bor vid uppsala typ. Men vad tycker ni? Är det ens någon idé att köpa? eller är det för stor risk att de inte hinner komma :(

Jag beställde mina skidor, bindningar och hudar fredag den 31:a januari hade sista kontakten via mail 12.20.
Tisdag 4/2 hämtade UPS dem hos Sport Conrad sedan ser du transportkedjan nedanför.
Ett tag stod det att det var Out for delivery friday 7/2 end of day men det sket sig. Jag bor 8 mil nordost om Uppsala. Nu vill ha dom på måndag men klarar mig några dagar till i värsta fall . Det känns lite riskfullt om du ska få dina grejor till på fredag. Lycka till!

Jarfalla, Sweden 02/07/2014 5:04 A.M. Destination Scan
02/07/2014 5:04 A.M. Import Scan
02/07/2014 3:00 A.M. Arrival Scan

Glostrup, Denmark 02/06/2014 5:30 P.M. Departure Scan
02/06/2014 7:25 A.M. Arrival Scan

Hamburg, Germany 02/06/2014 2:00 A.M. Departure Scan
02/06/2014 12:12 A.M. Arrival Scan

Langenhagen, Germany 02/05/2014 10:17 P.M. Departure Scan
02/05/2014 3:06 P.M. Arrival Scan

Nurnberg, Germany 02/05/2014 6:08 A.M. Departure Scan
Nurnberg, Germany 02/04/2014 10:59 P.M. Arrival Scan

Wolfratshausen, Germany 02/04/2014 8:15 P.M. Departure Scan