Språkvård

Språkvård
Jaha,, men om det inte passar så får du väl hitta på något annat än att vara "språkpolis"... meningen med det forumet är väl att vi ska snacka skidor och sånna grejer... Men visst det finns ju en yttrandefrihet här i landet så visst... Rätta oss om vi har fel eller säger något opassande, men förvänta dig inte att vi kommer ändra på oss...

///:Crocker on the Hill

Språkvård
Nu var det igång igen...

Men jag håller naturligtvis med, som alltid. Onödigt inlägg - ja, med tanke på antalet föregående liknande.

Man kommer alltid till samma slutsats. Det ligger i den svenske invånarens frihet att få uppfylla den tydligen djupt rotade önskan att helt i onödan framstå som mindre begåvad.
För mig är det en gåta, erkännes.

/added/
Sökte lite för att få fram antalet liknande inlägg, men kunde till min förvåning inte hitta så många. Hmm.. Känns ju som minst ett tjugotal. Gömmer väl sig i andra inlägg förstås.

Språkvård
D o m s o m i n t e h a r l ä r t s i g a t t s k r i v a i h o p h a r v ä l l k a n s k e i n t e v a r i t l i k a e n g a g e r a d i s k o l a n s o m v i s s a a n d r a h a r e l l e r d o m k a n s k e h a r h a f t p r o b l e m i s k o l a n.

Språkvård
hehe skrivihop är ju helt klart en av sveriges bästa siter.
Skumma tomtar ska man helt enkelt passa sig för :)

Språkvård
Ja... En era går i graven.

Men visst dom hade rätt innan och dom har rätt nu.

Besserwizzrar finnd det gott om utan att behöva en sajt för det ;o)

Tyvärr så är det nog många som behöver sajten, med tanke på den anglofiering av språket som svenskan genomgår.

Länken ovan gick till roliga exempel på skrivihop.nu, men då DNS`en ändrats så stämmer inte längre länken.

Språkvård
DNS:en har inte ändrats. skrivihop.nu är fortfarande skrivihop.nu. Däremot kanske de har ändrat sin katalogstruktur så att katalogen exempel inte finns, eller filen roligt.php inte ligger i den.

Språkvård
asså spela roll hur man skriver eller vem bryr sig?!?!?!?!?! man få liksomfan skriva man vill och alla gamla gubar som inte äns kan åka skider håller på och klagar skafa ett liv fö helveete!!!! mmen dä e oxå sant de att man msåte se vad som skriver ,em då man ser ju det liksom endå annars e man fan blind ju och då har man inge här å göra. så läg av åk åk skidor sitället!!!!!
töntar

Språkvård
Min gamla svensklärare (en riktig hagga) brukade tjata om hur rolig den där sidan var.. Nä men titta han kan inte stava åhhh guuuud så kul!

Tillbaka
Topp