Sprutbar Touring Liner - Boot Doc Touring Light Foam

StigStrand

Medlem
Hej,

Efter att ha konverterat till Dynafit (tlt 5) letar jag med ljus och lykta efter sprutbara liners till touringpjäxor och jag har endast hittat en (1) liner på hela marknaden! Boot Doc Touring Light Foam Är det någon som har någon erfarenhet av dessa?

Varken Sidas, Conformable eller Intuition har någon sprutbar touringvariant. Känner någon här på freeride till någon annan sprutbar touringliner?

Thnx in advance

Senast ändrad:
Tjena. Var nyligen i Hemavan och i butiken vid centrumliften fanns en sprutvariant till toruringskor. Troligen Black Diamond. Den såg bra ut pris dock en bit över 2000:-

Hej
Läste på hemsidan. Det var den som fanns i Hemavan.Enligt butiken var foamen tillräckligt soft för att funka för touring.

Jag sprutade ett par sådana BootDoc Touring i december och hade den under 2 veckor i Kanada nyss, de fungerade väldigt bra, sköna utan tryck och varma...bara positivt :-)

Jag antar att Boot Doc har koll på prylarna och det är ju bra att höra att det finns nöjda användare. Verkar svårt att få tag på Touring i Stockholm, väntar på svar från HK i Österrike. Ska till Hemavan i slutet på April så det är lite för lång väntetid. Får hoppas på en Åf i Stockholm.

Jag trodde att foamen var samma i alla liner och att skillnaden låg i att linern var ledad ovanför vristen som i en vanlig tourliner (som sitter i de lättare tourskorna iaf). Men det kanske är en mjukare foam också. Efter att ha haft conformable i 10 år är det otänkbart att köra utan formsprutade inneskor.

Senast ändrad:
Hmm, jag tolkar det som om Sidas Transfoam inte riktigt lirar med randonnee. Klickar man på rubriken Randonnee på Sidas sidan så kommer endast sulor och strumpor upp dvs det verkar som om Sidas själva inte rekommenderar dessa. Dessutom så verkar det som om de saknar de där vecken som touring liners brukar ha ovanför vristen för att möjliggöra maximal rörlighet. Ska kolla m Alpingaraget men är skeptisk! Tyvärr har jag tidigare haft erfarenhet att de, AG, snarare vill sälja än avråda om det är rätt beslut.

Och jag har inte hittat en enda tråd på något forum om sprutbara Sidas liners till touring, vilket däremot finns för Boot Doc Touring. Så just nu är det klar fördel Boot Doc...

Du har rätt där dom är inte gjorda med tanke på turande och har inte de där vecken för rörlighet. Kikade på ett par live i fredags. Skillnaden är in/utlopp för skummet samt att skummet omsluter hela hälen på dessa och att framfoten under till inte är flexibel till skillnad mot sidas classic sprutdojja som inte fyller hela hälen och är flexibel under framfoten.

Boot doc är nog bättre lämpad låter det som.

Tillbaka
Topp