Squaw Walley

WarMachine

Medlem
Squaw Walley
Jag å min bror ska åka hem från söderhavet i slutet på mars 2004. Mellanlandar då i San Fransisco och stannar där i ungefär ett dygn. Är det värt att hyra sig en bil å sticka till t ex. Squaw Walley över en dag? Hur brukar det vara med snö så sent? Är det skitdyrt?

Tacksam för svar

MVH Perra

Squaw Walley
Såg att ni åker hem från Söderhavet o undrar vart det ligger? Har hört en massa om det, men har ingen aning om vart det finns!
Lycka till med snön!

Squaw Walley
Söderhavet ligger strax bortom horisonten men nu va d kanske lite mer om skidförhållandena i Californien som var huvudfrågan. Nån som vet?

Squaw Walley
Jeg gjorde noen raske undersøkelser en gang jeg var i San Francisco og hadde lyst til å prøve Squaw, og det var skitdyrt ja. Så jeg bare droppet det, men har du god tid på deg og undersøker en del på forhånd lar det seg helt sikkert gjøre å finne overkommelige alternativer.

Squaw Walley
Perra,
Det beror pa vad menas med vart det. Jag bor i San Francisco och aker dit varje helg pa vintern. Vet inte riktigt vad det kan kosta med rental car, men kolla in Thriftys. Eller om du gar in pa Expedia.com/qixo.com/Travelocity.com, sa kan man hitta ganska bra dealer pa hyrbilar. Bast ar val att hyra SUV, annars tvingar dom dig att satta pa kedjor om det snoat i bergen. Kanske 50 dollar...dollarn ar bra mot kronan just nu (typ ggr 7.5). Liftkort 58 dollar (!), men ibland kan man fa tag pa corporate cards for 48.
Det tar ca 3-3.5 timmar till Squaw, beror pa nar du aker. Om vi gor dagstripper sa blir det ibland till Sugarbowl, vilket ligger narmast. Forsta orten (och bra med)pa Highway 80. MEN, inget slar Squaw nar det ar som bast och med bra sno. Ak typ 5.30 pa morgonen, och du ar dar vid halv-nio-9 beroende pa trafik.
/Pia

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp