Sri lanka istället för grå Sverige i väntan på vintern? Fotograf söker sommarbumkompisar

joelbengs

Medlem
Sri lanka istället för grå Sverige i väntan på vintern? Fotograf söker sommarbumkompisar
Säsongsboendet för vintern är bokat (Chamonix, från 5 januari), och längtan är olidlig. Men vad gör man för att skynda på tiden? Att åka långt bort till ekvatorn vore ju dröm, men mina skibumskompisar är alla låsta av sina jobb eller plugg. Så jag slänger ut en tråd här för att höra om någon är sugen på något liknande?

Alltså att fly till sri lanka, costa rica, bali... you name it. Surf, må bra, gött käk och för min del en massa fotografi för att bygga på portfolion (joelbengs.com) och värma upp nya kameran inför vintern. Hit me up om du är intresserad eller kanske redan har ett gäng som har en plats över till en fotograf! :D

messenger: Joel Bengs
insta:
@joelbengs

Kollade in portfolion, det såg bra ut överlag! Vad har du köpt för kamera om man får fråga?

Avarell_Dalton sa:
Kollade in portfolion, det såg bra ut överlag! Vad har du köpt för kamera om man får fråga?
Tack! :D

Huset är detsamma som förra vintern, Fujifilm X-T20, men jag har tagit tre steg upp på objektivfronten;
50-140 f/2,8 istället för allroundzoomen 18-135 f/3,5-5,6
10-24 f/4 istället för 18 f/2
Och favoriten 56mm f/1,2

Mm f-stoppen är viktiga, och jag är blott... Värdelös. Kollade som sagt din portfolio och jag själv skulle ha kört rätt mycket på slutarstyrt på actionbilderna. Många av bilderna är ju rätt mycket #ett försök# men bra jobbat! ?

Avarell_Dalton sa:
Mm f-stoppen är viktiga, och jag är blott... Värdelös. Kollade som sagt din portfolio och jag själv skulle ha kört rätt mycket på slutarstyrt på actionbilderna. Många av bilderna är ju rätt mycket #ett försök# men bra jobbat! ?
Du menar att mina actionbilder har rörelseoskärpa till följd av dåligt inställd kamera? Specificera gärna vilken bild, mig veteligen har jag inte publicerat någon oösnkat rörelseoskarp bild på hemsidan.

Ja, f-stoppen är viktiga och ger en bättre slutartid, men i mitt fall har jag uppgraderat huvudsakligen för att få bättre optisk kvalite. Fuji 10-24 f/4 har ju sämre ljusinsläpp än 18 f/2, men dess bildkvalite är desto bättre.

Vad menas med hastagsen runt "ett försök"?

Nu är vi lite off topic här, vill du fortsätta diskussionen kan vi göra det i PM.

Haha, nej för fan! Med mina kunskaper kan jag näppeligen ha synpunkter på andra. Tror du övertolkar mitt svar. Men är jag intresserad av andras kunskaper kring fotografering och du har en gruva att gräva ur för mig

Tillbaka
Topp