St Anton 08/09?

St Anton 08/09?
Vi är två tjejer från Lund som planerar vårt livs resa till St Anton nästa säsong :D
Har aldrig varit iväg innan, men efter att ha läst era inlägg här, så blir man ju sugnare än någonsin!

Någon som planerar säsong 08/09 redan nu?

Senast ändrad:
St Anton 08/09?
Ja jag tänkte dra ner dit nästa säsong. Eller så blir det Chamonix. Beror på vart man får tag i boende å så.

Jag ska ta sommaren att leta boende, sen får man väll dra dit i början av december och fixa sig ett jobb.

Men alperna ska det då bli.

Den här vintern blir jag i Tärnaby =)

St Anton 08/09?
ElisabethOJohanna sa:
Gött :)

Så du fixar jobb därnere? Verkar vara delade meningar om det där, om man ska skicka CV i förväg, eller helt enkelt åka ner och via upp sig.
Jag hade helt enkelt tänkt jobba ihop så pass mycket pengar innan jag åker ner så jag skulle klara mig utan att jobba en säsong.
Men det kan vara bra att ha ett jobb tror jag så man får tänka på nått annat än skidåkningen. Annars kan det nog bli långsamt där nere.

St Anton 08/09?
Joo, det låter vettigt. Å andra sidan vill man inte jobba ihjäl sig heller ;-)
Det ultimata hade ju varit att hitta ett jobb för 2-3 dagar i veckan, eller helt enkelt ett jobb med sjukt slappa tider. men hur stor risk är det liksom?! :-)
Sen är det väl inte det lättaste att räkna ut hur mycket cash man lyckas göra av med därnere, om man nu skulle välja att jobba härhemma innan man sticker.

St Anton 08/09?
ute i god tid, skönt o se! ..ten grej att tänka på är att era hjärnor kommer snurra sjukt mycket under året som kommer. trots allt ett helt år tills nästa säsong.. ta för guds skull till er alla tips men ändra er headline till .. inför vår första sässong, vad att tänka på. eller några tips.. för ni kommer förmodligen på 100 andra skidorter ni vill besöka och därför kommer många tips från denna tråden inte göra er någon nytta..

peace

St Anton 08/09?
Vi är medvetna om det,och vi kommer antagligen att ändra planerna tusen gånger fram till det är dags att boka resan :)
Bara sjukt svårt att låta bli att fantisera!

alltså kanske dags för rubrikbyte till "?? 08/09" ;)

St Anton 08/09?
ElisabethOJohanna sa:
Vi är medvetna om det,och vi kommer antagligen att ändra planerna tusen gånger fram till det är dags att boka resan :)
Bara sjukt svårt att låta bli att fantisera!

alltså kanske dags för rubrikbyte till "?? 08/09" ;)
haha, ja kanske det .. eller "tips vi kan ta med oss inför vår första sässong?" vad att tänka på osv... men efter ett tag så kommer antagligen någon besserwisser här på FR skriva.. använd sökfunktionen.. var beredda på det bara :D.. btw tillbringar en del tid i Lund ;) .. tjooo

St Anton 08/09?
jag var där säsongen 05/06 , det var riktigt nice .. å lär fan åka ner nästa säsong 08 09 .. blir bara deprimerad av att sitta hemma nu när vintern kryper sig på !!

Senast ändrad:
St Anton 08/09?
Jag har oxå tänkt dra till Anton 08/09.... Skall dit v3 för att reka lite och hoppas även få en del skyst åkning nu när det dumpat! Så dela gärna med er av de tips ni får!

St Anton 08/09?
Sjukt sugen att dra ner där själv iår, tyärr dåligt med tid. Blir nog 08/09 för mig med :) Uppskattar alla typer av råd, lund rocks ;)

St Anton 08/09?
Tjoo!
Jag är också från Lund och jävlit inne på St Anton nästa år! Men jag hade nog tänkt försöka hitta jobb..hur man nu gör det?!

St Anton 08/09?
det bästa är väl o åka ner och gå runt och leta jobb där. själv har jag inte varit i st anton tidigare så jag vet inte de bästa och dåliga ställena där du ska( /inte ska) leta, blir nog en hel eller del av säsongen nästa vinter där (helst utan jobb dock :p) för min del.

St Anton 08/09?
även jag sitter hemma deprimerad.. ingen alpresa i vinter. Skulle blivit thailand men det sket sig också. För nöjja mig med Trysil och kanske en vända neråt framåt påsken.

Har bestämmt mig att göra en säsong 08/09 innan jag börjar plugga annars kommer jag bara ångra mig resten av livet :)

För tillfället funderar jag mest på bg eller st anton.

Tänkte försöka jobba lite därnere. Tror jag kommer tröttna på att bara åka annars.

Senast ändrad:
St Anton 08/09?
Hmm tanken var att jag skulle säsonga denna vintern men blev inte riktigt så. Har också planerat in för nästa år. Dock blir det Ischgl för min del. Har nämligen redan boende där och åkningen(iaf pist) är bättre än i st Anton. Det ligger dessutom inte speciellt långt ifrån heller. Sugna på att hänga på? Bor också i lund.

St Anton 08/09?
Har skickat iväg en del mail till lägenheter som hyrs ut säsongsvis, men inte en jävel verkar vilja svara. Antar att det blir boende i snödrivan för vår del!
Vet att många säger att bonde löser sig när man kommer ner, men det hade bara varit så sjukt gött att ha iallafall det klart när man kommer :-)

Senast ändrad:
St Anton 08/09?
Jag skall dit och (säsonga)/åka så mycket jag kan innan jag drar in till lumpen i slutet på januari, jag fick en hel del försmak efter att ha spenderat några helger med min bror som säsongar i St Anton nu. Fan ta bilen och dra ner sen kan man gå runt och knacka dörr tills man hittar någonstans att bo, det löser sig alltid ;)

St Anton 08/09?
Låter helnice :-)
Joo, det får nog bli så! Hört att man på många ställen får boende med jobbet också, så det är ju en fördel! Problemet blir väl att hitta ett ställe där man inte behöver jobba hela veckorna, man vill ju ha en hel del åktid också ;-)
Hur hittade din bror sitt boende?

St Anton 08/09?
Han åkte ner med sina polare och knackade dörr tills dom hittade ett boende, inte det billigaste men inte det dyraste heller. Om man skall ha billigast/bäst boende och sjysst jobb skall man försöka åka ner så tidigt som möjligt på säsongen tror jag.

St Anton 08/09?
Fan ja vill också åka ner o säsonga............
får jag följa med en,två,tre kanske fyra veckor??:P måste in i lumpen sen..
PS:kommer också från Lund.ds

St Anton 08/09?
Hej igen! hur blir det med era planer för St.Anton ElisabethOJohanna??? Veckan jag var nere nu i vinter var sjukt nice så kommer antagligen inte kunna hålla mig ända tills nästa säsong men vad skall man göra?!?!

St Anton 08/09?
Jodå, St anton hänger kvar och vi längtar mer än nånsin :-D du ska ner i vinter??
Tänkte att här kanske finns några sköna typer som vill dela boende (och hyra ;-P ) ??!?
lite smygannons där ja!

St Anton 08/09?
Har precis fått jobb 23 april - mitten av augusti så nu är ekonomin säkrad för ännu en säsong och de lutar starkt åt st, Anton igen :)
c u there.

Tillbaka
Topp