St. Anton 14/15

St. Anton 14/15
tack för snabbt svar!! kanske kan vara värt det ändå! någon som vet mer kring jobb och så? en av oss har skidskoleutbildning (alla steg) och vill såklart använda det! vi andra kan väl i princip tänka oss vad som helst

St. Anton 14/15
Tjabbatjenahallå, har några frågor angående att säsonga i vinter! Är det någon som redan nu fått tag på ett jobb nere i st anton, och är det någon som sökt jobb genom Langley? vet ni även om boende ingår genom langley var vart och hur man i så fall huserar?

Mvh Niclas med vänner

St. Anton 14/15
Ang. De två senaste frågorna i tråden:
Jobb fixar du enklast där nere genom att gå runt en och en och mata ut cv.n och snacka det lilla man kan på tyska och försöka charma dem. Cv är inget måste då dem aldrig kollar de utan det är mer än fin gest!

Om
@Nilcas åker ner för att åka skidor/bräda/pulka eller vad de nu är så skulle jag inte jobba på en resebyrå eftersom du får jobba jävligt mycket och får sällan åka så mycket som du kanske hade önskat dig, men jo, boende ingår i de flesta jobben där du kan påvisa att du jobbar 25-30h i veckan under en längre period.

Cheeeers och hoppas vi ses där nere!

St. Anton 14/15
Hejhejhallå,
Vi är två brudar som planerar på att åka ner i vinter. Är i full gång o letar boende men har tyvärr fått negativa svar från alla som turistbyrån rekommenderade.

Så om det är någon som har plats över så hojta till! Skulle vara awesome! Känns lite osäkert att dra ner utan både jobb och boende.

Släng iväg ett meddelande på facebook till Sofia Rydh eller skriv här :)

Kanske ses där nere i vinter!

St. Anton 14/15
Vet att det är en hel del som inte hittat boende än, så jag samlade ihop några mailadresser som jag själv mailade när jag letade boende och fick svar från dem flesta. Några av dem finns med på listan från antons turist info och andra är upp googlade! maila på egen risk! peaceee

info@kaminstube.com
hausmarco@gmail.com
haus.winther@st-anton.at
sennhuette@st-anton.at
appartement.charlotte@st-anton.at
kleinrenate2@t-online.de
josef.schranz@tele2.at
info@hausmoostal.at
ernstkoessler@aon.at
birkenhof@st-anton.at
info@haus-anemone.com
office@landhaus-murr.com
otto.westreicher@st-anton.at
merete@hausdraxl.com
info@alpen-lodge.at
haus.steffeler@arlbergurlaub.at
haus.olympia@st-anton.at
info@haus-genewein.at
info@hotel-bergheim.com
fetz.a@st-anton.at
haus@sonnenberg.co.at
haus.mattle@arlberg.com
christoph.ladner@telering.at
app.bruno-koenig@aon.at
info@haus-anemone.com
stromark78@gmail.com
simonestrolz@speed.at
info@bergleben.net
haus.untergand@st-anton.at
andhaus.gonda@aon.at
info@haus-anemone.com
annemarie.l@pettneu.at
haus@pangratz.info
info@hotelrundeck.at
haus.schuler@st-anton.at
info@hotelgarnialpinlife.at
apart@mall.co.at
haus.magdalena@st-anton.at
welcome@hotelmontfort.com
eichhorn.inge@st-anton.at
hotel@hotel-garni-rauch.at
info@laerchenhof.cc
haus.pepi.eiter@st-anton.at
daniela@apartment-st-anton.at
emil.mall@st-anton.at
christoph.ladner@telering.at
appartement.flunger@st-anton.at
info@arlenweg.com
office@arlenberg.com
info@altoia-arlberg.at
info@chalet-alpinum.at
info@adrian-arlberg.com
info@schlosskopf.com
info@appartement-spiss.com
anne.gabl@gmail.com
info@bacherhof.co.at
thomaskharbhih@me.com
info@himmlhof.com
haus.tanun@st-anton.at
ch.t.fischer@t-online.de

St. Anton 14/15
Hej, vi är tre tjejer födda 95 från Uppsala som är taggade på att åka till St Anton i vinter. Vi har inte hunnit kolla upp så mycket än men vi tänkte bara skriva här och hoppas på att vi har tur och hittar någon här som vet något boende!
Vi är öppna för alternativ!

Skicka iväg ett PM om du kan hjälpa oss så hoppas vi att ses där nere!

St. Anton 14/15
Hej!
Jag är en brud från Stockholm som är helt inställd på att säsonga i St Anton denna vintern! Är 19 år och har planer på att inte åka ned med vänner så skulle gärna behöva lite trevliga roommates! Får tyvärr inte åka ned förrän i januari för annars dödar min chef mig.. Men är det någon mer som vill dra typ det första som händer 2015?

St. Anton 14/15

@lannemars
Tack för en jäkligt sjyst maillista!
Kan av erfarenhet från 12/13 i St Anton tillägga att de flesta säsongsboenden hittar man på plats. Gäller bara att visa sig och inte komma sist. De flesta som hyr ut finns inte på internet. Likaså med jobb. Så fort man druckit någon öl med rätt person och utbytt div artighetsfraser på tyska blir man mycket mer positivt bemött.

Jag (https://www.facebook.com/matthias.karthauser) och en kompis har jobb på klub Kandahar. Vi kommer bl.a. styra eventet Swedish night denna säsong så förbered er på en fet välkomstfest där för alla svenskar!

Åker ner slutet av nov/början av dec. Som alla andra är vi också intresserade av att dela lgh. Gärna så centralt som möjligt. Letar du/ni också eller har ni redan fixat boende, hör gärna av dig på min FB.

St. Anton 14/15
Tjena, även jag är dyngtaggad på att säsonga i vinter! Så om nån behöver en till person för att fylla ut lägenheten så hojta till så kommer jag direkt! Kommer söka jobb på plats i början av säsongen och hittar jag inget lär jag stanna ett tag ändå.

St. Anton 14/15
Hej! Jag är också svintagg på att dra ner till St. Anton i december, skulle tycka det var supersoft att dela nått boende med massa sköna personer! Är det någon som behöver en roomie så är jag på!!!

St. Anton 14/15
Tjenis!

Någon som vet hur man lättast kirrar jobb där nere? Kan man ansöka om jobb från Sverige eller är det lättast att göra det när man kommer ner?

St. Anton 14/15
Johansson1994 sa:
Tjenis!

Någon som vet hur man lättast kirrar jobb där nere? Kan man ansöka om jobb från Sverige eller är det lättast att göra det när man kommer ner?
Du kan redan nu slänga iväg ditt CV till olika restauranger, barer och butiker. Det är dock många som åker ner under preseason och söker jobb. Enklast då är att du har med dig en bunt CVn hemifrån på engelska eller tyska beroende vilket språk du tänkt tala och ba KÖTTA. Första gången jag åkte ned gick jag i 3dagar, dag in och dag ut, som tillslut gav mig till flera jobberbjudanden. Gå även ut mycket i början för som @M-attee skrev, en öl med rätt person kan ge både jobb och boende! Lycka till!

St. Anton 14/15
Hellu!

Jag är lite sugen på att göra en säsong igen. Var nere i St Anton 10/11 och jobbade så funderar köra en repris på det, då det var det roligaste jag någonsin gjort!

Tänkte göra som jag gjorde sist, dra ner i mitten av november och söka jobb. Ofta får man boende av jobbet så satsar nog på det!

Någon som är sugen på att hänga på? Skriv antingnen här eller lägg till mig på facebook Henrik Lannemyr

:)

St. Anton 14/15
någon svensk som jobbat på skidskola tidigare säsong? och någon som vet vad man ca brukar tjäna i timman på ett vanligt enkelt jobb?

St. Anton 14/15
tumblr_inline_n9vcbjFrWU1rg0g8s.gif

St. Anton 14/15
Tjotjo!

Jag och 2 polare ska säsonga i Anton och har ännu inte boende eller jobb....
Så om det är någon som har 3 platser över eller bara saknar folk att bo med så skicka ett PM (eller lägg till mig på fb https://www.facebook.com/fabian.larhed) så kan vi kanske leta lägenhet tillsammans? Att bo många i en stor lägenhet måste kosta mindre än att bo i flera små lägenheter(?).

Vi är 3 grabbar födda 95 som främst vill åka puder!

Ha det gött!

St. Anton 14/15
M-attee sa:
@lannemars
Tack för en jäkligt sjyst maillista!
Kan av erfarenhet från 12/13 i St Anton tillägga att de flesta säsongsboenden hittar man på plats. Gäller bara att visa sig och inte komma sist. De flesta som hyr ut finns inte på internet. Likaså med jobb. Så fort man druckit någon öl med rätt person och utbytt div artighetsfraser på tyska blir man mycket mer positivt bemött.

Jag (https://www.facebook.com/matthias.karthauser) och en kompis har jobb på klub Kandahar. Vi kommer bl.a. styra eventet Swedish night denna säsong så förbered er på en fet välkomstfest där för alla svenskar!

Åker ner slutet av nov/början av dec. Som alla andra är vi också intresserade av att dela lgh. Gärna så centralt som möjligt. Letar du/ni också eller har ni redan fixat boende, hör gärna av dig på min FB.
Gött att du redan fixat jobb på kanda! Men håll dig på rätt sida med Jonathan, man kan få ett helvete annars.. Jobba där förra säsongen och fick feta utskällningar av både han och hans fru för jag inte tog all deras skit.

St. Anton 14/15
Tråden har nu rensats eftersom den blev offer för ett fejktroll och en efterföljande gif-storm.
Ber om ursäkt för den eventuella irritation detta kan ha vållat folk.

Trevlig helg!
/Heddious, moderator

St. Anton 14/15
Det verkar som om dem allra flesta här fixar jobb innan dem drar ner och att alla hotell man tar kontakt med redan har anställt sitt behov för säsongen... Bör man bli orolig för att hitta boende o jobb när man väl åkt ner dit?!

St. Anton 14/15
Jakobkempe sa:
Det verkar som om dem allra flesta här fixar jobb innan dem drar ner och att alla hotell man tar kontakt med redan har anställt sitt behov för säsongen... Bör man bli orolig för att hitta boende o jobb när man väl åkt ner dit?!
Du behöver absolut inte vara orolig. _ALLA_ får jobb där nere, bara man har tålamod. Åker man dit i slutet av november så har du inom en månad iaf.

St. Anton 14/15
Dela boende med oss, Matthias och Pavel!
Vi har hittat en nyrenoverad 4 pers lgh 2 min från liften i Nassarein. Det finns parkering, 2 stora sovrum, TV, Wifi, dusch och en kokvrå. Den ligger i en källare men finns ett mindre fönster. Det bästa med lägenheten är dock läget, gångavstånd överallt och en näst inpå garanterad förstaplats i liftkön på puderdagar.
Hyran är 27 euro/natt och person.
Vi söker 2 sköna tjejer/killar som vill dela med oss. De kraven vi har är att:
- Ni stannar början av dec - slutet av säsongen.
- Ni kan betala hyran i tid.
- Ni vet hur man städar och diskar.
- Ni gillar att åka puder.

Vi kommer att jobba på klubb så om ni också gör det och har samma dygnsrytm som oss vore det ett plus.
Om ni tänkte bila ner och har plats för oss och eller våra skidor vore det också tungt!

Kort om oss:
21 år gamla från Sollentuna. Blir 3e vintersäsongen och ska jobba på Kandahar i vinter. Åker mycket puder och park. Blir även en hel del fest.

Hör av er, enklast på min FB: https://www.facebook.com/matthias.karthauser

St. Anton 14/15
Hej! Vi är tre tjejer från Kalmar/Hjo som söker boende för denna vintersäsongen i St Anton!

Vi ser fram emot en säsong med mycket skidåkning, fest, jobb och för all del umgås med goa människor.
Perioden mitten av nov/tidig december - säsongens slut.

Vi har mailat de 40 mailadresser som fanns på en lista men oron stiger då mycket redan verkar upptaget.

Om någon sitter på en lägenhet men behöver fylla ut med tre personer så är vi väldigt intresserade.
Hör av er på mail (annafo@telia.com), ring eller skriv till oss på facebook.

Länkar våra facebookprofiler:
https://www.facebook.com/annaforsbeerg?fref=ts
https://www.facebook.com/amanda.bjurstrom.1?fref=ts
https://www.facebook.com/evelina.clason?fref=ts

St. Anton 14/15
Jakobkempe sa:
En del får ju även sparken, så om du ej fått tag på jöbb så får du det sen ;)

St. Anton 14/15
LovisaRosengren sa:
Jakobkempe sa:
En del får ju även sparken, så om du ej fått tag på jöbb så får du det sen ;)
Haha ja det är ju sant! Antar att det är pudersnön som får dem flesta att förlora jobben? ^^

St. Anton 14/15
St. Anton 14/15
vi blev precis av med det boende vi trodde vi hade säkrat, fattar att alla letar boende nu men om någon har tips/plats för 5 (kan bli 4) tjejer från örebro så hör gärna av er!

St. Anton 14/15
Tjenare tråden!
Tänkte kolla om någon har koll på om det finns några bussförbindelser till närliggande orter så som ischgl ifall man under dagen skulle kunna tänka sig att dra en repa där? Kanske kan finnas charterbussar som går mer sällan men som är lite billigare. Tänkte om man eventuellt skulle ta bilen ner för öka friheten att ta sig till andra ställen :)
Tacksam för svar

St. Anton 14/15
avodkado sa:
Tjenare tråden!
Tänkte kolla om någon har koll på om det finns några bussförbindelser till närliggande orter så som ischgl ifall man under dagen skulle kunna tänka sig att dra en repa där? Kanske kan finnas charterbussar som går mer sällan men som är lite billigare. Tänkte om man eventuellt skulle ta bilen ner för öka friheten att ta sig till andra ställen :)
Tacksam för svar
Ja det går bussar mellan orterna. Ischgl inkluderas inte i liftkortet men är ju sjukt go åkning där så endagspass är nice! St. Anton – St. Christoph – Stuben – Klösterle/Sonnenkopf – Pettneu – Lech – Oberlech – Zürs – Warth – Schröcken inkluderas i liftpasset och mellan dessa går det då bussar dagligen.

St. Anton 14/15
Hej! det värkar som att även jag kommer tillbringa säsongen nere i st anton och söker nu någon/någras att repa lite offpist åk med, vill helst att ni kan åka bra skidor och ta dig an några drops. OIm inte annars lär vi träffas på afterskiin!

St. Anton 14/15
Tjena! Jag och min polare besitter en fin lägenhet i St: Anton och letar nu efter två killar/tjejer att dela den med. Lägenheten är på över 60 kvadrat med 2 stora sovrum, kök och toalett. Wi-fi finns såklart och det sägs att damen som äger lägenheten tvättar och städar åt oss. Låter detta bra? PMa!

St. Anton 14/15
Jag och tjejen drar ner i slutet av nov (27-28) :) kommer bila ner, finns 1 eventuellt 2 platser i bilen pma =) eller ring 0733390369 // Carl åker ifrån göteborg

Senast ändrad:
St. Anton 14/15
Hejsan!
Vi är fyra personer från Lund (tre killar och en tjej) som är sugna på att dra en säsong i St Anton. Vi letar boende för hela säsongen och har inga problem med att dela med andra blivande säsongare. Om ni vet eller hör något så får ni hemskt gärna hojta till!

Tack på förhand!

Tillbaka
Topp