Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du kan redan nu slänga iväg ditt CV till olika restauranger, barer och butiker. Det är dock många som åker ner under preseason och söker jobb. Enklast då är att du har med dig en bunt CVn hemifrån på engelska eller tyska beroende vilket språk du tänkt tala och ba KÖTTA. Första gången jag åkte ned gick jag i 3dagar, dag in och dag ut, som tillslut gav mig till flera jobberbjudanden. Gå även ut mycket i början för som @M-attee skrev, en öl med rätt person kan ge både jobb och boende! Lycka till!Johansson1994 sa:Tjenis!
Någon som vet hur man lättast kirrar jobb där nere? Kan man ansöka om jobb från Sverige eller är det lättast att göra det när man kommer ner?
Fabbekex sa:Vi är 3 grabbar födda 95 som främst vill åka puder!
Gött att du redan fixat jobb på kanda! Men håll dig på rätt sida med Jonathan, man kan få ett helvete annars.. Jobba där förra säsongen och fick feta utskällningar av både han och hans fru för jag inte tog all deras skit.M-attee sa:@lannemars
Tack för en jäkligt sjyst maillista!
Kan av erfarenhet från 12/13 i St Anton tillägga att de flesta säsongsboenden hittar man på plats. Gäller bara att visa sig och inte komma sist. De flesta som hyr ut finns inte på internet. Likaså med jobb. Så fort man druckit någon öl med rätt person och utbytt div artighetsfraser på tyska blir man mycket mer positivt bemött.
Jag (https://www.facebook.com/matthias.karthauser) och en kompis har jobb på klub Kandahar. Vi kommer bl.a. styra eventet Swedish night denna säsong så förbered er på en fet välkomstfest där för alla svenskar!
Åker ner slutet av nov/början av dec. Som alla andra är vi också intresserade av att dela lgh. Gärna så centralt som möjligt. Letar du/ni också eller har ni redan fixat boende, hör gärna av dig på min FB.
http://giphy.com/gifs/10RrvZ3MT4EIEJibberisch sa:http://www.reactiongifs.com/r/vlt.gifFabbekex sa:Vi är 3 grabbar födda 95 som främst vill åka puder!
Du behöver absolut inte vara orolig. _ALLA_ får jobb där nere, bara man har tålamod. Åker man dit i slutet av november så har du inom en månad iaf.Jakobkempe sa:Det verkar som om dem allra flesta här fixar jobb innan dem drar ner och att alla hotell man tar kontakt med redan har anställt sitt behov för säsongen... Bör man bli orolig för att hitta boende o jobb när man väl åkt ner dit?!

En del får ju även sparken, så om du ej fått tag på jöbb så får du det senJakobkempe sa:Det verkar som om dem allra flesta här fixar jobb innan dem drar ner och att alla hotell man tar kontakt med redan har anställt sitt behov för säsongen... Bör man bli orolig för att hitta boende o jobb när man väl åkt ner dit?!
Haha ja det är ju sant! Antar att det är pudersnön som får dem flesta att förlora jobben? ^^LovisaRosengren sa:En del får ju även sparken, så om du ej fått tag på jöbb så får du det senJakobkempe sa:Det verkar som om dem allra flesta här fixar jobb innan dem drar ner och att alla hotell man tar kontakt med redan har anställt sitt behov för säsongen... Bör man bli orolig för att hitta boende o jobb när man väl åkt ner dit?!![]()
Ja det går bussar mellan orterna. Ischgl inkluderas inte i liftkortet men är ju sjukt go åkning där så endagspass är nice! St. Anton – St. Christoph – Stuben – Klösterle/Sonnenkopf – Pettneu – Lech – Oberlech – Zürs – Warth – Schröcken inkluderas i liftpasset och mellan dessa går det då bussar dagligen.avodkado sa:Tjenare tråden!
Tänkte kolla om någon har koll på om det finns några bussförbindelser till närliggande orter så som ischgl ifall man under dagen skulle kunna tänka sig att dra en repa där? Kanske kan finnas charterbussar som går mer sällan men som är lite billigare. Tänkte om man eventuellt skulle ta bilen ner för öka friheten att ta sig till andra ställen
Tacksam för svar
Tåget e sjukt smidigt! Tar väll 3-4 timmar. Biljetter kan du köpa på flygplatsen. Brukar vara 2 byten. Från Zürich e bäst dock, bara sätta sig på tåget och åka hela vägen utan byten. Kolla http://www.oebb.at/Johansson1994 sa:Tjena Tjena!
Någon som vet hur man lättast tar sig från Munchen till St Anton?
haaddeee