St. Anton 14/15

St. Anton 14/15
Tjena!
Jag och två andra grabbar har ett boende vid nassereinliften med ski in och ski out men skulle behöva en till att dela med så är det någon som åker själv och är sugen så är det bara att höra av sig!

St. Anton 14/15
Tjena freeriders!

Jag och mina vänner har märkt att det är jäävligt tufft att hitta säsongsboende i St. Anton för 5 pers nu vid denna tiden… Vi har mailat runt till hur många som helst och alla boenden verkar var tagna. Vi funderar på att dela upp oss istället men det hade varit så mycket roligare att bo tillsammans. Är det NÅGON som har några tips, vet lediga boenden, några bra kontakter, eller bara på nåt vis kan hjälpa oss? Vi börjar få lite panik nu.
Alla tips uppskattas!

Tack på förhand!

St. Anton 14/15
Efter att föregående talare fick ett så snabbt och fint svar tänker jag att det är värt att mina chanser. Jag och tre polare söker boende i Anton. Dela med någon annan eller inte kvittar. Bara det inte ligger i pettan. Hör av er om ni vill dela med er av något.

Tack.

St. Anton 14/15
Lannemars sa:
Har kontakt med ett fett boende för 6 pers, nybyggt för iår! PM
Jag och en kompis hoppar sjukt gärna in i den om det går! Vi är två 20 åriga killar från Näset (söder om Malmö). Min polar Ted ska åka ner nån gång i november/början av december och jag kommer först i slutet av december/början av januari.
Stannar typ 3-4 månader. Det hade varit underbart om vi kunde flytta in med er.
Hör av dig antingen här, mail (arvidkock@hotmail.com) eller Facebook (Arvid Kock). Ha det fint!

Arvid

St. Anton 14/15
Tjena! Jag och min polare vill också ner till Anton i år men har som nästan alla andra problem med att hitta boende, och då har vi ändå letat en del.. Vi överväger nu att bara boka boendet första veckorna för att leta efter boende på plats, kruxet är det att vi inte har möjlighet att komma ner förrän 6 december, så nu till frågan; är det någon som har koll på om det fortfarande går att få tag på boende då? Vi behöver absolut inte bo inne i byn men gärna så att man kan vingla hem till fots.

Som alla andra slänger vi också ut frågan om det redan nu finns någon som har något boende med plats för två 19-åriga muppar från Stockholm?

St. Anton 14/15
Dolphin sa:
Tjena! Jag och min polare vill också ner till Anton i år men har som nästan alla andra problem med att hitta boende, och då har vi ändå letat en del.. Vi överväger nu att bara boka boendet första veckorna för att leta efter boende på plats, kruxet är det att vi inte har möjlighet att komma ner förrän 6 december, så nu till frågan; är det någon som har koll på om det fortfarande går att få tag på boende då? Vi behöver absolut inte bo inne i byn men gärna så att man kan vingla hem till fots.

Som alla andra slänger vi också ut frågan om det redan nu finns någon som har något boende med plats för två 19-åriga muppar från Stockholm?
Brukar i princip alltid lösa sig när man kommer ner, dock får man räkna med att man ev. får göra lite uppoffringar. Bo lite längre bort, eller kanske betala lite mer men det löser sig!

Se bara till att vara nere senast i slutet av november då, så att ni har lite marginal. Var inbokade på ett (icke säsongsboende) i 2 veckor när vi kom ner förra året. Sen löste boendet sig! :)

St. Anton 14/15
Hejsan alla säsongare :) Skrivit runt på olika trådar, men skriver igen! 22årig grabb från Varberg som är galen i skidåkning och är fruktansvärt sugen på ännu en säsong, gjorde förra i VT! Nu är jag dock sugen på något nytt! Kör solo, så är det någon som vill fylla ut sitt boende hör bara av er till mig på Facebook eller på PM för mer info annat att jag är galen i skidåkning ;) Ha det/Anton Lofjärd

St. Anton 14/15
Olichor sa:
Dolphin sa:

Brukar i princip alltid lösa sig när man kommer ner, dock får man räkna med att man ev. får göra lite uppoffringar. Bo lite längre bort, eller kanske betala lite mer men det löser sig!

Se bara till att vara nere senast i slutet av november då, så att ni har lite marginal. Var inbokade på ett (icke säsongsboende) i 2 veckor när vi kom ner förra året. Sen löste boendet sig! :)
Okej tack, lite information fick man iallafall :)

St. Anton 14/15
Tjena!

Planen har varit fram tills nu att åka ner med 2 vänner som jag har åkt skidor med de senaste åren. Vi hade tänkt flyga ner och boka boende för någon vecka och sedan ordna boende och jobb på plats. Nu har båda två ställt in men jag tänkte fortfarande åka vilket innebär att jag åker solo. Känns ju halvkul att göra det själv speciellt när det är första gången jag spenderar någon säsong någonstans.

Så om du åker solo eller om det är något gäng som känner för att ta in en säsongsfärsking så hör gärna av dig/er via pm! Om ni inte har plats eller inte vill ta in någon för boende så är det ju alltid kul om ni hör av er ändå, fördelen av att åka ensam är ju att man träffar nya människor.

Jag är en kille från Uppsala och fyller 19 om en vecka. När det gäller nivå på åkningen så tycker jag att det inte säger så mycket att säga att jag är rätt så duktig. Men jag kan säga att jag har åkt skidor mer än 1 vecka varje säsong sen jag var liten och att 1 vecka vardera säsong de två senaste spenderades i alperna, i Val Thorens och Bad Gastein. Har även spenderat 2 veckor på två tillfällen i alperna tidigare.
Kör nu på ett par TST med allt vad det innebär.

Tänkte åka ner om någon dryg månad men det beror på vilka eller om någon hör av sig.

Hoppas vi hörs! / Jonas

St. Anton 14/15
Tjopp!

Är det någon som har koll på om det finns pre ski pass som kan tänkas vara lite billigare?

Eller är den tiden redan försvunnen.. :/

St. Anton 14/15
Hej! Vi är tre tjejer som ska ner till Anton i vinter. Vi har hört att man ganska lätt kan hitta boende när man väl är där nere? Då undrar vi om någon vet något bra hostel eller liknande som man kan bo på den första tiden innan man har hittat något mer permanent? Så billigt som möjligt såklart men gärna med möjlighet att laga mat, ingen avancerad matlagning men typ en micro och ett kylskåp! Vi är jättetacksamma för all hjälp vi kan få!

St. Anton 14/15
tresmagummor sa:
Hej! Vi är tre tjejer som ska ner till Anton i vinter. Vi har hört att man ganska lätt kan hitta boende när man väl är där nere? Då undrar vi om någon vet något bra hostel eller liknande som man kan bo på den första tiden innan man har hittat något mer permanent? Så billigt som möjligt såklart men gärna med möjlighet att laga mat, ingen avancerad matlagning men typ en micro och ett kylskåp! Vi är jättetacksamma för all hjälp vi kan få!
Jag och två polare ska ta in på haus sepp gruber. Det kostar 25€ per natt och person. Cemtralt och bra, mailen är haus.sepp.gruber@st-anton.at

St. Anton 14/15
Tjenare,
Jag är en 20årig tjej från Stockholm och fick ett ryck och sa upp mig nyligen för att jag insåg att jag verkligen vill åka och säsonga. Var på väg till Bad Gastein redan förra säsongen men det blev tyvärr inte av pga fastjobb. Men i år så ska jag verkligen åka! Förstår att jag är sent ute men hoppas i alla fall hitta boende innan jag åker.
Helst vill jag till Österrike (StAnton,Bad Gastein eller Saalbach) men är inte ett måste. Det enda är att det ska vara alperna.

Jag är väldigt aktiv överlag och åker till alperna 1-2 ggr om året och är sjukt taggad på att spendera en lägre tid för att träffa sköna människor, åka en nedrans massa skidor och rent allmänt ha en grym vintersäsong.

Som jag sa tidigare vill gärna dela boende och så länge det är en ort som tillhör alperna så är jag på!

Kontakta gärna mig om det låter intressant o annars får folk ha en go vintersäsong!
/Nikita

nikita.bergum@hotmail.com alt via fb https://www.facebook.com/nikita.bergum?fref=ts

St. Anton 14/15
Tjenare!

Jag och en polare, 21/23, planerar att åka ner till Anton vecka 4 (17jan) för lite puder och Taps-torsdag! Är det någon som vill få ner sin månadshyra lite så bidrar vi gärna mot en sovplats på golvet, vi är magiska kockar och dukar gärna upp för fest!

/Oliver

St. Anton 14/15
Tjena!
Vi är ett gäng på fyra 95:or, tre killar och en tjej, från Lund som har löst ett boende i Pettneu. Nu söker vi ytterligare en person som vill dela en säsong med oss då vi har en extra plats över i vår lägenhet. Är ni sugna så tveka inte att höra av er. :)

PM:a Simon Carpef på facebook.

Mvh Simon, Karl, Wendela och David

St. Anton 14/15
antongunneberg sa:
Finns det någon som har koll på om det är billigare att boka tåg mellan Zurich och St Anton på nätet innan än att köpa på stationen?:)
Vet inte om det är billigare men skulle inte tro det, är ju inte heller så farligt dyrt att boka hemifrån, tror jag betala 1000 spänn för tur och retur

St. Anton 14/15
Har någon tips på ställe man kan bo billigt fram tills dess att man hittar jobb?

Skulle kunna vara i St Jakob och Pettneu också, sålänge det är billigt!

St. Anton 14/15
Hej!

Vi är två killar från Göteborg som drar ner i slutet på november men vi har inte löst något bra boende än!
Är det kanske några som har två sängplatser över till två goa göteborgare?
Hade varit jätte kul att dela boende med några andra.
Vi är båda 19 år och älskar att åka skidor och bräda men festandet kan vi verkligen bra! Vi är enkla att bo med och kräver inte så mycket.

Hör gärna av er om ni har några platser över eller om ni har något boende på G!

Bara att slänga iväg ett PM här eller på Facebook.

https://www.facebook.com/oscarkarlsson.1995

eller

https://www.facebook.com/robert.warnesjo

Hade gött sålänge!

St. Anton 14/15
Hej på er!

Jag är en 21-årig tjej från Helsingborg som tänkt dra ner till St. Anton direkt efter nyår. Är det någon som söker en roomie, från första januari till slutet av säsongen, eller har bra koll på hur man enklast går tillväga för att hitta boende så sent in i säsongen tar jag tacksamt emot tips!

Hoppas vi ses!

Emma

https://www.facebook.com/emma.reinholdz

St. Anton 14/15
Har nu bestämt mig för att åka ner 12e november. Åker ner ensam med flyg. Någon mer som ska ner då? Några som redan är nere vid den tiden?
Kommer bo på Sepp Gruber, som ligger bakom Spar.

Hade varit kul att höra lite vilka som ska ner, så skriv gärna PM eller lägg till mig på face!

https://www.facebook.com/lannemyr

St. Anton 14/15
Hallå Göteborgare och annat löst folk!
Jag och mina polare åker ned den 25 november till St Anton och då vi åker i en 7 meter lång skåpbil har vi två platser över samt bagageutrymme i massor. Vill du ha med lite mer grejer än de du orkar ta på buss, tåg eller flyg så är det bara att höra av dig så kan vi orda något.
100-200 riksdaler för bagage, 1000 för plats i bilen eller högstbjudande. Är du mekaniker samt mycket har erfarenhet från stora bilar får man förtur. Kan självklart plocka upp folk på vägen ned.
Skriv ett pm eller skicka ett sms eller ring 0700929325.
Ha det gött! Mvh Mandus och polarna

St. Anton 14/15
Finns det nån här som har erfarenhet av det är med att betala halva säsongshyran i förväg ? Känns lite sådär å bara föra över en jävla massa pengar till nån som bara lovat över mail/telefon att lägenheten är bokad när pengarna kommit in...

Är det nån som blivit lurad? Nån som har något tips?

St. Anton 14/15
Hej!
Under den här säsongen kommer jag vara i St Anton, har boende med frukost pension där man även har ett arbete. Tyvärr är jag tvungen att åka hem v. 8. Undrar om någon eventuellt är intresserad att ta över detta boende säsongen ut. För mer information pm mig :)

St. Anton 14/15
Nixontixon sa:
Tjopp!

Är det någon som har koll på om det finns pre ski pass som kan tänkas vara lite billigare?

Eller är den tiden redan försvunnen.. :/
Nej finns inte, dock får man rabatt om man jobbar. Kommer inte ihåg precis vad gränsen är men tror det är 30h/v i minst 6v eller så. Så spara kvitto när ni köper liftkort så kan man få tillbaka.

St. Anton 14/15
Hej!

Jag söker ett boende för säsongen. Jag 19 år gammal och gick ut gymnasiet i våras vilket betyder att det är dags för ett liv som skibum ett tag. Jag har åkt skidor hela mitt liv och på senare år har jag också jobbat som skidlärare i Stockholm. Håller till på hela berget, men det som lockar mest är Offpisten!
Om det är fler som inte har något boende än, är jag självklart öppen för att försöka fixa något tillsammans.

Hör gärna av er här eller på facebook!
https://www.facebook.com/radstrom.david

St. Anton 14/15
Tjena,

Vi är tre personer från Lund som har ett boende i St Anton för säsongen och letar efter en fjärde person att bo med oss! Det ligger centralt och är en mycket fin lägenhet. Priset ligger däremot på 6700kr/person/månad men som vi ser det är det guld värt att bo i Anton och inte behöver pendla och ta bussen!

Gäller från 1:a december till sista april!

Cheers

Senast ändrad:
St. Anton 14/15
Hej hej!

Är det någon som har erfarenhet av hur det är att bo i Pettneu? Är den lägre hyran värd att inte bo inne i St Anton? Går bussar osv på kvällen?

Tacksam för svar!

St. Anton 14/15
Tjena!

Funderar också på det
@Fabbekex

Jag kommer att dra ner i början av januari tillsammans med 2-3 kompisar men de kommer tyvärr att åka hem efter ett par veckor. Har fått kontakt med några boenden utanför St Anton och det bästa är ett för 6 personer i Pettneu. De fick jag svar från idag så har inte fått så mycket info än, väntar på mer. Priset för hela säsongen är i alla fall 2000 euro/person.

Men frågan är som sagt hur det är att bo i Pettneu, mest med tanke på förbindelser?
Å andra sidan så är det nog väldigt svårt att hitta något centralt och bra i Anton nu..

Jag söker alltså 5 pers som behöver ett boende för säsongen! Om du är intresserad skriv ett PM så kommer jag med mer info som fort jag fått svar från värden!

St. Anton 14/15
Var i St Anton och säsongade förra året. Planen var inte att jag skulle åka i år igen, men suget har börjat komma och jag tänkte se vilka alternativ jag har.

Undviker helst att ha ett boende för mer än 600 euro i månaden. Kvittar om det är i eller utanför St Anton. Kommer köra ner så har bil till mig och mina roomates.

Lite om mig då:

Är 19 år, från Malmö. Åkt skidor sedan barnsben! Kör i all möjlig terräng, har dock en viss förkärlek för park och offpist.

Kombinerar gärna skidåkning med fest, jobb kommer komma i andrahand då jag jobbat och har så att jag kan klara mig.

Om ni har plats så är det bara att slänga iväg ett PM så kan vi se! :D

Senast ändrad:
St. Anton 14/15
Tjääääna alla HJÄLPSAMMA skidpåkar! :D

så atteee jaaa, en kväll bokade jag och kompisen flyget ner te St. Anton den 2 december. Vi har bokat hotell för två nätter och haft kontakt med en "jobbmöjlighet" och vi ska in i affären och prata med de när vi där (läste att de var rätt vanligt). Även om man vill kalla sig själv för optimist samt fått support från en vän som var där förra säsongen att "allt kommer bli grymt!! det kommer lösa sig alltihop!!" så blir en ju ändå lite sådär orolig!

Jag söker lite information från tidigare säsongare som sitter på svar på bland annat detta:

-Vi har ju hotell i två dagar, är det lätt att checka in på annat hotell/bed & breakfast/vad som HELST, när man liksom är där nere och inte lyckats få jobbet man ville med boende? Att man i princip utan förvarning kan hitta ett ställe på princip samma dag!

-

-..? kändes som hjärnan hade tusen frågor på lager? Ahja allmänna tips uppskattas!

ska bli så sinnessjukt roligt så tror en spricker!!!

St. Anton 14/15
Hallå!

Tänkte dra mig ner till alperna för lite go skidåkning nu i vinter. Pga jobb och andra väntande resor så kommer jag först ner mitten december och stannar till omkring mitten februari. Är 20 år, van att bo trångt och lätt att komma överens med :) Planerar att jobba så lite som möjligt där nere, det har jag gjort tillräckligt här hemma!

Jag är såklart beredd att betala lite extra per månad i hyra i och med att jag enbart är där under två månader. Om du/ni har en extra sängplats, eller känner någon som har det för denna perioden - hör gärna av er!

Antingen PM eller https://www.facebook.com/erik.brundin

/Erik

St. Anton 14/15
bexs sa:
Tjääääna alla HJÄLPSAMMA skidpåkar! :D

så atteee jaaa, en kväll bokade jag och kompisen flyget ner te St. Anton den 2 december. Vi har bokat hotell för två nätter och haft kontakt med en "jobbmöjlighet" och vi ska in i affären och prata med de när vi där (läste att de var rätt vanligt). Även om man vill kalla sig själv för optimist samt fått support från en vän som var där förra säsongen att "allt kommer bli grymt!! det kommer lösa sig alltihop!!" så blir en ju ändå lite sådär orolig!

Jag söker lite information från tidigare säsongare som sitter på svar på bland annat detta:

-Vi har ju hotell i två dagar, är det lätt att checka in på annat hotell/bed & breakfast/vad som HELST, när man liksom är där nere och inte lyckats få jobbet man ville med boende? Att man i princip utan förvarning kan hitta ett ställe på princip samma dag!

-

-..? kändes som hjärnan hade tusen frågor på lager? Ahja allmänna tips uppskattas!

ska bli så sinnessjukt roligt så tror en spricker!!!
Vi gjorde typ samma sak förra året, dock hade vi boende i en vecka. Fick hitta ett nytt boende för 1 vecka till och sen löste det sig. Med tanke på att det är början på säsongen så är boende för någon dag/en vecka ingen fara.

Vi bodde dock i Pettneu andra veckan med tanke på att priset var så pass mycket bättre! Men i slutändan så löser det sig.

Tillbaka
Topp