St.Anton 2004!!

Richi

Ny medlem
St.Anton 2004!!
Till er som ska till Anton i vinter. Besök mig i skidaffären "sporthaus Jennewein" i byn för värdefulla tips om boende och jobb samt fina priser på skidor och utrustning, och kanske ett och annat tips på goa åk. Har gjort 10 säsonger i Anton så jag kan en del skit. Välkomna. Mvh, Richi, Sporthaus Jennewein.

St.Anton 2004!!
Tjena fitta!
Hoppas sommaren ha varit bra!
Vi ses i november om du ar nere så tidigt.
Det blir Hazienda ett år till før min del.
Jag ar i norge med håkan på amalis och slaktar får, as kul!
Simma lugnt, mvh antons enda riktiga neger:-)

St.Anton 2004!!
Richi gamle räv, har du redan börjat köra sälj-konceptet eller?? haha
Du kommer att kunna starta egen fan-club därnere.. Helena o jag kommer och frågar om lite fina åk i mars..=)

ha det fint du..

St.Anton 2004!!
Fan va härligt att Svartepetter ska gylla vardan i vinter igen! Vad händer med Håkan då? Jag och Gurra åker och öppnar byn den 10:e november.

Jag tyckte bra om dig Anna, men att lämna Anton för nåt annat kommer att stå dig dyrt! Att du dessutom snor med dig Helena...Ja, vi pratar nästan dödsstraff! Men går du med i min fan-club och köper ett par skitskidor av mig(dyrt!) kan vi börja diskutera strafflindring...Tips: Blue Osthang är ett riktigt fint åk... Alla andra är välkomna att köpa nåt bra och billigt och få byns bästa service!!

Ni vet väl att det snöat i Anton....

St.Anton 2004!!
Ja, då får jag gratulera till rövslickarjobbet!
Vi syns säkert där nere då. Du kan väl dealen? Valfri pizza för ett par valfria skidor... =)

Jag kikar in för värdefulla tips. Det ska finnas en repa som kallas Happy Valley, vet du något om det? Måste man ha ishacka och bivack-kunskaper för det?

Tjing.

St.Anton 2004!!
Tjena tuffing! Pizza ska bli gott, men du lär nog få börja baka redan nu om det ska bli några skidor.. Förresten, vi säljer inte längdåknings-grejer, det närmaste lös häl vi har är Diamir Freeridebindningen.. Happy Valley skulle kanske funka för dig, annars finns det fina längdspår i verwall och den klassiska "loipe Stanzertal" som är lite mindre krävande. Ses i vinter! Schi Heil!

St.Anton 2004!!
Tja richi... om du ska kränga lagg i vinter så misstänker jag att jag o lillmatte slipper valla dina backhoppar skidor i vinter, Håkan snacka jag med idag och han bara velar men jag tror att han kommer, han var inte riktigt säker på när bara, han skulle väl slakta får i några veckor till så bestämmer han sig sen. jag o matte kör den 22e så vi syns därnere Chrille

St.Anton 2004!!
Coolt ska ner till St anton i början på december och jag måste köpa mig ett par skidor till tänkte göra det där nere och då är det givet att jag tittar in på sporthaus Jennewein ha det

St.Anton 2004!!
Det har snöat i Leksand (Dalarna,Sweden :P) både inatt, igår, igår natt, förrgår och förrgår natt.
Tji där fick du!

(Om det ligger kvar hade inte med saken att göra?)

St.Anton 2004!!
Ha! Det har snöat i Vetlanda (Småland, Sweden) också. Men det ligger inte kvar för nu skiner solen och jag har kört motorcykel. Pärlan tillbax i sitt rätta element (mitt garage) efter en tid i verkstad. Dubbeltji till er båda!
(När drar du ner Richi? Spöar du upp chef-mackan då så han inte strular och vi måste jobba på cptider så jag inte vet om jag kan åka ner alls utan måste sitta å titta på hojen i garaget hela vintern istället?)

St.Anton 2004!!
Halloolo;) vill verkligen jobba i st. anton i vinter, vad ær bæst? dra dit o søka jobb eller fixa ett hemifrån? ær det ruggigt svårt att få jobb, typ att man måste kunna gørbra tyska o så eller ræcker det med "bitte"...
Har nån isåfall nåt bra tips på hotell lr. dylikt dær jag kan søka? Många frågor , inga svar... Ha det/anna;)

St.Anton 2004!!
Man tackar..strafflindring...

Jo visst har du ett par 2.10 långa Atomic skidor ifrån -72 är jag med. Gärna extra smala, utan stålkant med alpinbindning. Jag som gillar att åka alpint menar jag..=)

Då kommer vi lätt, varför åka till LG när man kan slåss om snön med tusentals trevliga tyskar och en hel del bakfulla männsiskor fr Sverige..i Anton? Vet inte..

Ses framåt vårkanten..hej

St.Anton 2004!!
Planerar att dra ner till st Anton nu i vinter tillsammans m min tjejkompis för att göra en säsong. Tips om boende, jobb och resa dit ner tar jag emot med öppen famn...
tschüss /snusan

St.Anton 2004!!
Hehe, hade lite hemliga kontrakt med Benny på Jennewein förra säsongen, Han är en riktig fifflare satte egna priser som Martin J inte kände till...

St.Anton 2004!!
fan va gött! ja ska säga till chefen att du smörar till dig kunder på nätet! det e rätta takter richi. på söndag drar vi! svartepetter, vi ses snart på gampen jibben!

St.Anton 2004!!
Ska ner till Anton i slutet på Dec till Maj, var i St: Moritz förra säsomgen men skadade mig på nyårsdagen (Fraktur i övre ländkotan och spricka i den under)
Änglavakt!!!!!
så nu efter 4 månaders sjukskrivning och mer än det dubbla med sjukgymnast e man revanch sugen vi ska ner 3 men inget boende fixat, några tips vi bor i allt och vi är inga amatörer som åker och bummar för nått jävla supande, fast de e ju klart en och annan Vända får la de bli ...............

St.Anton 2004!!
Halloj!
jag och mina två tjejkompisar ska åka ner i december för att stanna säsongen ut. Vi söker boende och jobb,har du tips på adresser? Allt av intresse! Vill dock ha tid över för skidåkning så klart!

Ska sälja mina oanvända bindningar (Tyrolia Free Flex 10DX, 9-18) och skaffa ett par Diamir bindningar . Bättre att göra där eller hemma?
/Maria.

St.Anton 2004!!
Tjenare.. Nu e resan bokad.. Den 23 nov flyttar jag och en kompis ner till St Anton, för att stanna en säsong. Söker jobb och boende. Jobbat mkt inom restaurangbranschen. Någon som har tips, hör av er.. Annars så syns vi i backen snart..
/snusan

Tillbaka
Topp