St Anton i Januari

EnPlogare

Ny medlem
St Anton i Januari
Vi är tre grabbar från Linköping som har tänkt att åka ner till St Anton i Januari för att stanna ett par månader. Vi prioriterar skidåkning men säger inte nej till några utekvällar heller.

Är det några andra som tänkt åka ner i januari? Några som redan kanske har fixat boende och är sugna på att dela?
Hur ser det annars ut med boende och jobb i St Anton?

Skulle var schysst att få lite info.

/Mika

St Anton i Januari
Låter riktigt nice! Är också sugen på att dra ner i januari. Ska kolla boende och sånt så kan höra av mig ifall jag hittar nått!

St Anton i Januari
Hej jag är en tjej som också är från Linköping. Det blir min tredje säsong i st Anton i vinter! Om ni har boende på G är jag sugen att haka på om det finns en plats till övers.

Vill man jobba får man jobba! Det är relativt enkelt att få jobb, speciellt när snön precis kommer och vid årskiftet när vissa mindre flitiga ibland sparkas. Vanligast för killar är diskare/bartender tjejer får oftast städjobb. Senaste åren har Spar (den centrala av de två matbutikerna i byn) anställt svenskar, frågan är om de är sugna på det denna säsong. Kan man tyska uppskattas ju det självklart oavsett vart man jobbar!

Om jag ska tipsa om boende är enklaste att maila st Antons hemsida så skickar de en lista på fria rum/lägenheter som går att kontakta för hyrning. Jag kan rekommendera att bo i oberdorf eller nasserein! Eller på dorfstraße såklart men det är ju inte många som har turen/råd med det. St Jakob är helt ok. Bussarna går ofta på dagen men ska man ut och festa kan det bli en jäkligt kall och seg promenad när man ska hem framåt småtimmarna..

Om ni undrar något mer är set bara att fråga :)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp