St.anton skibums ultimata MSN-lista

min är gustafsson-e {@} hotmail.com .
kommer att spendera säsongen där nere som destinationschef för Lion Alpin, så dom blåa jackorna kanske ni ser :)

2 killar som flyger ner den 17e december. Vi har boende i 15 dagar och hoppas att allt ska lösa sig där nere med jobb och forsatt boende. Ngn som har tips på jobb eller där man kan söka jobb?

Juste min msn också; tjockencarlsson@hotmail.com

Min första säsong i vinter..och verkar som att jag åker själv. Tänkte åka ner i början på januari, hoppas på att iaf hittat boende innan men annars får man väl hoppas på det bästa när man kommer fram =)

johanna.malmgren@hotmail.com

- Sticker ner i början av december polarn skada sig i vintras får dra ner själv, vore trevligt med lite åksällskap i backen !!
Hör av er vetja ! Thorsen881@hotmail.com

Hade planerat en vinter i St:Anton. polarna här hemma är ju så kära och fast på jobbet så samåker mer än gärna med någon ner. Bara att skriva på msn eller här: ljl_87@hotmail.com

kippis_90@hotmail.com

Två tjejer som tänkte dra ner över jul och nyår, har dock ännu inte hittat ett boende än. Någon som har två platser över i tre veckor i en lägenhet? :)

Hör väldigt gärna av er!

tjo, funderar på att dra... lätt att få jobb? finns det någonstans att söka på internet eller så eller ska man åka ner och hoppas på det bästa? anja_gbg@hotmail.com :)

Nybergh sa:
tjo, funderar på att dra... lätt att få jobb? finns det någonstans att söka på internet eller så eller ska man åka ner och hoppas på det bästa? anja_gbg@hotmail.com :)
Du kan söka runt på forumet, står HUR MYCKET SOM HELST om St Anton. Men som en liten sammanfattning kan man säga att om du åker ner i slutet av november/början-mitten av december så kommer du få jobb. Bostad ingår oftast i arbetet.

Dejvy sa:
Nybergh sa:
Du kan söka runt på forumet, står HUR MYCKET SOM HELST om St Anton. Men som en liten sammanfattning kan man säga att om du åker ner i slutet av november/början-mitten av december så kommer du få jobb. Bostad ingår oftast i arbetet.
Tack :) Har kollat lite, skickade in mitt CV. Är väl inte så stor chans att man får just det men... Kanske drar ner då, lite tråkigt att åka själv om man inte får tag på något jobb bara. hehe

Nybergh sa:
Dejvy sa:
Nybergh sa:
Tack :) Har kollat lite, skickade in mitt CV. Är väl inte så stor chans att man får just det men... Kanske drar ner då, lite tråkigt att åka själv om man inte får tag på något jobb bara. hehe
Jo, jag glider också ner själv utan några direkta planer men bara man är optimistisk så ordnar sig allt till slut! :)

Dejvy sa:
Nybergh sa:
Dejvy sa:
Jo, jag glider också ner själv utan några direkta planer men bara man är optimistisk så ordnar sig allt till slut! :)
Okej najs najs.. jo fan det löser väl sig alltid )

Tja alla rookie-bummare!

Jag har varit nere nu två säsonger i rad och jobbar på mailbox, St Antons inofficiella arbetsförmedling för skibums och åker ner igen den 23:e nov.
Jag svarar gärna på frågor om du har några. Men enklast är att hitta mig på facebook. Vi har en grupp som heter "St Anton Seasonairs 08/09" för alla säsongens bummare. Du kan även skicka ett mail till mig om du vill - här, mailen eller facebook.

Allmänna tips: jobb är enklast att hitta på plats mitten av nov - mitten av dec och vanligt är att man då även får boende. Vill man inte jobba finns det massa boende i Nasserein, Oberdorf, St Jakob, Gand eller Pettneu. Den som vill bo billigt och centralt första veckorna är det Genewein eller Tirolerfrieden som är bäst senare är det Gruber och Traxl som är billigast men ligger i Nasserein och St Jakob.

Har du fler frågor, hör av dig.

Victor Lerenius

Senast ändrad:
Hej! Jag är en 21 årig kille från Trollhättan (7 mil från göteborg) som ska dra ner till st anton i slutet av november, runt 22-23:e. Jag håller på att leta boende och arbete för fullt och eventuell samåkning ner. Har ni några tips o trix eller vill höra av er, gör det på

sallander@msn.com

MvH Rikard

jacob_jepson@hotmail.com

Vi är några glada killar från Helsingborg som drar till St. Anton i vinter. :D Har varken jobb elr boende än, men det löser sig alltid sen.
Hade vatt gott att dra ihop lite festglada typer och fixa några galna fester där i bergen.
Och är det nån som har plats över och eller vill dela lägenhel så bara hör av er. Blir ju både roligare och billigare ju fler man är.

Ciao

Jag e en kille från gbg som tänkte dra ner till st anton i början av jan o stanna en månad, åker ner själv så tänkte ragga rätt på lite folk så det finns nån att åka med!!
klasssss@hotmail.com
Hojta till!!

Ensam tjej från Göteborg som skall ner första veckan i januari, någon som behöver ytterligare en inneboende? hoppas på jobb på plats... nathalie-hansson@hotmail.com

Tjena!
Är en tje från skåne som åker ner den 1 december..helt ensam!Inte för att jag har något problem med de, men alltid kul med nya polare ;) Har redan fixat jobb och boende som tur är,för detta r mina första vintersäsong. Men har dock gjort 2 sommaräsonger på rhodos. Så detta blir helt nytt för mig. Några tips?

gaby_87@msn.com

Ha re!! // gaby

hej! har inte heller några större problem med att åka ensam men för tillfället har jag inget mer än en plan på att åka ner. Du har inga kontakter för jobb eller boende, email eller liknande?

See you / Natta

Flygring sa:
richardflygringlarsson@hotmail.com
vi är två killar från göteborg som skall ner. Inget planerat än vare sig boende eller jobb så är öppna för allt....
Hej!
Jag råkar veta att du är släkting med caroline flygelring, hon är en av mina bästa vänner. Jag och en tjejkompis ska åka ner till st.anton efter jul ngn gång och säsonga. När ska ni åka ner och har ni tänkt stanna hela säsongen?

Natha sa:
hej! har inte heller några större problem med att åka ensam men för tillfället har jag inget mer än en plan på att åka ner. Du har inga kontakter för jobb eller boende, email eller liknande?

See you / Natta
Jag fick jobbet här i sverige och då fick man boende till, men jag kan höra av och kolla om de finns jobb eller boende..

Vi hörs :) / Gaby

e_gus sa:
min är gustafsson-e {@} hotmail.com .
kommer att spendera säsongen där nere som destinationschef för Lion Alpin, så dom blåa jackorna kanske ni ser :)
Okej det är er öl som vi kommer att åka och dricka upp sen då :P

Bra idé!

Tänkte dock såhär, om man vill skriva till mer folk osv så är det väl enklare med en facebookgrupp? Där kan man ju skriva via forum/wall och allting utan att behöva via msn skriva till varje person. Sen är det ju mycket bättre stalkingmöjligheter med för den delen!

Fast det ena utesluter ju inte det andra, men alla som ska ner dit och vill ha kontakt med fler kan ju hoppa in i facebookgruppen med.

Freeridefolk i St Anton 2008/2009 Bli gärna medlem, för så länge jag är ensam medlem i den så ger den ju inte så mycket.

Senast ändrad:
Jag och min flickvæn ska ner till st anton från 10 januari till 30e april! Behøver boende!!:) Hør av er..Petter&Emma
petter_berndtsson@hotmail.com

Senast ändrad:
ledsen om jag hänger i fel tråd men någon som kör förbi München ner till anton söndag eller framåt? Liftar gärna från München

Tjaaa!
Drar ner till Antons nästa vecka och tänkte stanna så länge jag trivs (haha å hur skulle man inte?)
Åker ner själv men har fixat "skjuts" ner med 2 grabbar här på freeride.
Har varken jobb eller boende som de ser ut nu.. men de löser sig :)

VI ses där nere snart! Ooh, justja, fick höra att de skulle snöa idag eller imorn där nere :D

imminens@hotmail.com

Senast ändrad:
Heyheyhey!

Vi är 4 killar som åker ner till anton i början av dec. Om det är ngn som har ett boende med 4 platser över eller om ngn har hittat ett boende och vill dela kostnaden med 4 till eller nåt i den stilen får mer än väldigt gärna höra av sig!

pyggis@hotmail.com

Tja ska med ner och leter boende från den 5 alternativt 14 dec ! hampuskarlsson350@hotmail.com alla kontakter är välkomna :D

Tja!
Kul att det är så många som ska ner, bra initiativ med listan!!( ursäkta stavningen)
ja och några kompisar kommer spendera sässongen därnere, hoppas vi ses i backarna och på festerna så klart!!!

lisa_persson__@hotmail.com

Ha det bra, ses i dimman!

Lisa

Tillbaka
Topp