St.Anton vs Chamonix

St.Anton vs Chamonix
nej kanske det!
var i chamonix i år. Det var väll sådär pga snöbristen, det är ju så förbannat mycket folk också. Men nu är det så att jag ska åka med ett stort kompisgäng och det lutar åt chamonix. Nån annan som kan ge något tips på ett billigt ställe med mycket fin åkning i alperna?

/ bison.

St.Anton vs Chamonix
Verbier, serre chevalier, merribell, livigno, Engelberg...

Det är igentligen bara att plcoka nåt ställe det går en buss till eller hur ;-)

Tyävrr så är både anton och cham så tokboomade att det knappt går att andas där längre. I anton är det kanske snäppet mindre folk på lågsäsong, men å andra sidan så är de sk säsongarna dryga nog för att man inte ska orka vara där.

Om ni är ett större gäng så tjänar ni på att hyra en minibuss och dra dit snörapporten säger att det är snö!

Själv tänkte jag kolla in grand paradiso i vår, nån som vart där, eller är det övereklamerat i ÅS? Bor bara 17 mil från Aostadalen...
Skönt att slippa liftköer ;-)

St.Anton vs Chamonix
st anton lätt!
gjorde en säsong där och jag skulle verkligen inte hålla med om att det är någon dryg attityd.

St.Anton vs Chamonix
Nu är det så att vi är runt 20 pers =) tror inte vi får plats i en minibuss, men det är sant det du säger. Förmodligen blir det Chamonix med UCPA,

/ bison.

St.Anton vs Chamonix
har varit i chamonix 5 ggr. Det är utan tvekan bäst.

pga..

1. alpinismens huvudstad
2. häftigast berg
3. bäst backar
4. riktigt feta offpistrepor enkelt med guide, eller utan om man kan sina saker. (aguille du midi).
5. grande monte, vid snöfall oslagbart, stort, öppet, brant...
6. billigt i byn (40000 bofasta,). matpriser som hemma.
7. offpist lättilgänglig i tex le brevent
8. finns backar för ALLA.
9. bra uteliv
etc

Ändra eget svar

Tillbaka
Topp