Ucpa chamonix v9

Gullabull

Medlem
Ucpa chamonix v9
Precis bokat min första ucpa resa till chamonix v9. Någon annan här som gjort samma?
Eller någon som åkt på liknande och har något tips att dela med sig av så mottages det varmt. Allt från packtips till billigaste ölen!

Ucpa chamonix v9
Min första UCPA-resa var just till Chamonix. (y)
Bästa tips är att ta med en förlägningssladd med grenuttag (d.v.s. en med 4-6 uttag). Dels behöver du det själv, sen blir du hjälte på rummet när du delar med dig laddplatser.
Ett annat tips är att vara beredd på promenad med pjäxor genom byn varje dag, sedan bussar till backarna. Det är inte ski in/ut där.

Ucpa chamonix v9
Min första UCPA-resa var just till Chamonix. (y)
Bästa tips är att ta med en förlägningssladd med grenuttag (d.v.s. en med 4-6 uttag). Dels behöver du det själv, sen blir du hjälte på rummet när du delar med dig laddplatser.
Ett annat tips är att vara beredd på promenad med pjäxor genom byn varje dag, sedan bussar till backarna. Det är inte ski in/ut där.
Tackar för tips! Bra shout om grenuttag, lätta pluspoäng att hämta i rummet!
Åh vad roligt! Mycket trevlig resa. Vad tog du för kurs? :)
Tack! Ski, ej nybörjare heltid 18-44. Ska du ner med?

Ucpa chamonix v9
Afterskin på Chambreneuf är ett måste…. Kanske inte billig öl men bra drag. Kryllar av svenskar. La tour/Balme system längst upp i dalen bäst enl mig om man inte gillar tokbrant. Ja eller offpist är ju bäst 😁 men då ska man ha guide/nån av offpist-grupperna. Ha så skoj!

Tillbaka
Topp