St Anton?

macriLL

Ny medlem
St Anton?
Tja!! Sitter och funderar på vart i alperna man ska ta sig i vinter för sin första säsong. Kanske St Anton eller cham? Verkar ju vara dit de flesta åker.. Polarna som skulle med har annat för sig nu så det blir nog till att ta sig ner på egen hand! Åker antagligen ner i slutet på november och fixar det sig inte med jobb o boende innan så löser det sig nog där nere..! Någon annan i samma situation?!

St Anton?
Jag och en polare ska ner i slutet av november också.. Har sökt en del jobb och har några på G men inget bestämmt.. Eventuellt kommer vi fixa eget boende om vi inte hittar jobb där det ingår, och då kan du ju va med och dela..

Men vi lär ju ses där nere om ett par månader iaf

/Calle

St Anton?
Ska åka min första säsong också.. Har letat lite jobb men inget som e jätte på g.. Om de ja inte hittar jobb nu innan åker ja ner o fixar allt där nere.. Jag är väldigt gärna med o delar boende med nån/några..
Om inte annat, syns i backen
//Victor

St Anton?
Åk till cham! Perfekt att komma ner i november, lite dött kanske men perfekt tid att gå runt och söka lite jobb, så åk till cham!

St Anton?
Skulle kunna säga att ja är i samma sitts, polarna bangar som vanilgt. Är oxå sugen på stanton. Tänkte försöka dra ner o se hur länge pengarna räcker, vore ju skönt att jobba så lite som möjligt.
Vore bra att dela boende med flera, kanske tillochmed bil på vägen ner.
Har nyss slutat jobba så ja tänkte ta tag i att söka boende o sånt, hör av mig om jag finner nått.

alex

St Anton?
Många hær verkar helt besatta av St. Anton. Fattar inte helt varfør... Verkar ha blivit nån slags statusgrej att "ha sæsongat i St. Anton".
Ska ge dig lite positivs och negativs om att sæsonga på stællet (Gjorde sæsong dær 04/05)

Pos:
-Relativt lætt att få jobb. De ær inte så noga med att man kan tyska.
-Bra offpist. Mycket fina offpistrepor.
-Billigt med sæsongskort. Billig alkohol och rætt billig mat.
-Trevlig by. Inte jættestor.
-Jobb inkluderar næstan alltid boende.

Neg:
-Alltfør mycket svenskar.
-Pisten suger och ær uppåkt efter 2 timmar.
-Många sæsongare som sætter spriten framfør åkning åker dit.
-Offpisten ær eftertraktad och uppåkt rætt snabbt. Det gæller att vara på rætt plats direkt efter dumpen.

Nu låter jag kanske væl skeptisk mot Anton, men så ær det inte. Jag trivdes vældigt bra dær, men skulle nog inte åka dit att sæsonga igen. Det ær liksom som att vara i Sverige...

St Anton?
Jeg skal til St. Anton i vinter! reiser ned sånn ca. midten av november. Tenker å ordne meg litt jobb og en plass og bo når jeg kommer ned. Jeg gidder ikke prøve å finne noe hjemmefra, dette er den første sesongen min og jeg tror det er litt enklere å se hva du får når du er der nede selv. Men skulle noen tilfeldigvis allerede ha en fet og billig kåk og trenger en ekstra nordmann (hvem gjør vel egentlig det...) så er dere meget velkomne til å ta kontakt! :)

øyvind

Tillbaka
Topp