st. anton

calleballe

Ny medlem
st. anton
Hej!
jag ska dra ner til st. anton denna sänonger 06/07 och letar tips om boende och jobb. Jag har förstått att det går bra att fixa dessa grejerna när man kommer ner, men då måste man vara där tidigt. Jag siktar på början av december, är det bra eller kommer det vara mycket taget då?
Jag har även hört att lönen är riktigt dålig, men hur mycket måste man tjäna i timmen för att klara sig med boende, åkning och fest?? Alla svar är mycket välkommna!
Tack /Carl (darth_calle@hotmail.com)

st. anton
Hallå!
Jag var i Anton förra säsongen 05/06 och jobba som diskare på ett hotell. Eftersom jag kunde typp 2 ord tyska så var det sånna jobb man fick sikta på... Jag kom i början av Januari och kollade jobbanonserna på internetstället mitt i byn mailbox. Kommer du i början av december skulle jag tro att du har stor chans att fixa nått jobb. Kan du dessutom tyska så ska det nog inte vara några som helst problem.

Vissa jobb (t.ex. mitt) inkluderar boende o/el mat kan va värt att tänka på så man inte skaffar boende för hela säsongen och får ett jobb där det inkluderas.

Vet inte om jag tycker lönerna är sådär skitkassa, du får kanske inte samma lön som du får hemma, men så länge du jobbar iaf 30 timmar i veckan ska du nog klara uppehälle o festande (beroende på hur ofta och mycket du festar givetvis.) Jag tjänade t.ex. 500 euro plus mat o boende för 30 timmars jobb i veckan. Det gick man runt på och det var ett halvkass jobb i jämförelse med en del andra. Vet folk som tjänade ca 1000 euro plus mat o boende på kanske 40 timmars jobb i veckan.

Hör av dig om du vill ha mer konkreta tips på ställen, men bästa tipset e nog anslagstavlan på mailbox eller lite hederlig dörrknackning. Lycka till!
---
/Johan

st. anton
Hej!

Är också jättesugen på att göra säsong i st anton. Men jag vet inte så mkt om stället, förutom att jag hört att det är bra skidåkning. Undrar väl lite hur stämningen är om det är många svenskar som säsongar där och så. Tips om bra boenden och jobb är också välkomna, finns det nåt man ska undvika?

Tillbaka
Topp