st jacob- är det jättelångt?

crustival

Ny medlem
Börjar bli desperat nu, boendena i St anton verkar ju vara sjukt svåra att få tag på o sjukt dyra! Så nu undrar jag hur långt det är till St jacob från centrum? Kommer nämligen inte att ha någon bil, är det väldigt dumt att fixa boende där då? Buuuäää, hjälp mig!

Hej hej.

Det beror helt på var i st jacob du bor..vet du var?....bodde där förra året, för oss fungerade det kalas bra. Skidbussen är inget problem, kan vara mer meck att komma hem efter en sen kväll. Men det beror ju helt på om du tycker det är ett problem att gå en liten bit?

/per

har i o för sej inte jättemycket emot att gå en bit. Såg att de låg några ställen i Gand, hur långt e de ungefär?

St Jacob är en bit... inget ball att slira dit i snöväder på fyllan efter en natt/morgon på kandahar.
Ska du bo där kan jag rekomendera Haus Gruber, jäääävligt flott place:)

Äh, det är inga som helst problem att bo i St. Jacob! Skidbussen går som sagt hela dagarna från tidigt på morgonen till en bit in på kvällen och skulle du/ni inte palla att gå (en promenad på 20-30 min) hem nattetid kostar taxi typ 10-15€. Ska man inte jobba är det nästan omöjligt att få ett vettigt boende till vettigt pris inne i St. Anton (om ni då inte är jävligt täta och har råd med hotell hela vintern...) så jag säger: kör på St. Jacob! Gand är byn efter St. Jacob och alltså lite längre bort. Dock ligger byarna "vägg-i-vägg" så någon större skillnad är det inte. En kompis till mig bodde sina 3 första säsonger i Gand och han klagade aldrig. Efterhand som säsongen fortplantar sig kommer du att lära känna folk som bor mer i närheten av centrum, så om det blivit väl hårt en kväll är det säkert inte svårt att hitta sovplats för några timmar. Sånt löser sig alltid.

Jag bodde i Gand förra säsongen. Det är ju en bit från byn, men jag gick fram å tillbaka massor av gånger utan att må dåligt av det. Kanske att tårna var lite kalla när det var som allra kallast, men annars var det väl hur lugnt som helst.

Dessutom går det ju buss även på kvällen/natten (till kl 2), även om den kostar 3€ vägen. Och på dagen går ju skidbussen mest hela tiden.

//

Tillbaka
Topp