Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Stad och berg i Italien/Europa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1090862" data-attributes="member: 83225"><p>Det beror ju som sagt på hur stor stad det måste vara. Själv säger jag Chamonix. Det är ju en stad i sig, om än inte jättestor. Där finns ju både åkning och andra aktiviteter så det räcker och blir över. </p><p></p><p>Annars är det väl som många redan sagt, Geneve, Milano och Turin. De två sistnämnda har dock problemet att motorvägarna är svindyra så det kostar en slant att ta sig. Enkel resa från Milano till Courmayeur, upptäckte jag i lördags, är 300 spänn bara i motorvägsavgifter. Men samtidigt, från Milano når du Chamonix på 3 timmar och det mesta i Aostadalen på max 2 timmar. </p><p></p><p>En stad som väl ingen nämnt annars är ju Grenoble. Därifrån Når du ju Les 2 Alpes, Alpes d'Huez, La Grave och Serre Chevalier på 2,5 timme (till Serre som är längst bort på den vägen, de andra ligger närmare) Sen kommer du snart till Montgenevre och därmed Via Lattea som är gigantiskt. Åker du istället norrut har du Val d'Isere/Tignes, Val Thorens eller Bonneval på ca 2 timmars avstånd. Du har också en vettig Norwegian-flygplats strax norr om stan så du lätt kan flyga hem till Stockholm (så länge du åker på lördagar) Måste stan vara jättstor kan du lägga på en dryg timme till på restiderna och vara i Lyon.</p><p></p><p>Nu vet jag inte varifrån motståndet mot Schweiz kom men i helgen körde vi också från Lausanne till Chamonix och det är ju bara 1,5 timme ungefär. Du har även Zermatt ungefär lika långt bort. Misstänker att du kan ta dig till Engelberg/Andermatt och några till på ungefär samma tid från Lausanne (fin stad dessutom med sjukt fin utsikt över Lac Leman). Över lag är ju Schweiz smått fantastiskt när det gäller transporter. Motorvägen funkar skitbra och ingenting är långt bort i tid.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1090862, member: 83225"] Det beror ju som sagt på hur stor stad det måste vara. Själv säger jag Chamonix. Det är ju en stad i sig, om än inte jättestor. Där finns ju både åkning och andra aktiviteter så det räcker och blir över. Annars är det väl som många redan sagt, Geneve, Milano och Turin. De två sistnämnda har dock problemet att motorvägarna är svindyra så det kostar en slant att ta sig. Enkel resa från Milano till Courmayeur, upptäckte jag i lördags, är 300 spänn bara i motorvägsavgifter. Men samtidigt, från Milano når du Chamonix på 3 timmar och det mesta i Aostadalen på max 2 timmar. En stad som väl ingen nämnt annars är ju Grenoble. Därifrån Når du ju Les 2 Alpes, Alpes d'Huez, La Grave och Serre Chevalier på 2,5 timme (till Serre som är längst bort på den vägen, de andra ligger närmare) Sen kommer du snart till Montgenevre och därmed Via Lattea som är gigantiskt. Åker du istället norrut har du Val d'Isere/Tignes, Val Thorens eller Bonneval på ca 2 timmars avstånd. Du har också en vettig Norwegian-flygplats strax norr om stan så du lätt kan flyga hem till Stockholm (så länge du åker på lördagar) Måste stan vara jättstor kan du lägga på en dryg timme till på restiderna och vara i Lyon. Nu vet jag inte varifrån motståndet mot Schweiz kom men i helgen körde vi också från Lausanne till Chamonix och det är ju bara 1,5 timme ungefär. Du har även Zermatt ungefär lika långt bort. Misstänker att du kan ta dig till Engelberg/Andermatt och några till på ungefär samma tid från Lausanne (fin stad dessutom med sjukt fin utsikt över Lac Leman). Över lag är ju Schweiz smått fantastiskt när det gäller transporter. Motorvägen funkar skitbra och ingenting är långt bort i tid. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Stad och berg i Italien/Europa?
Tillbaka
Topp