Stance,vinklar och bakmonterat?

wayne

Ny medlem
Vad har ni för stance och vinklar här?
Får ibland stance och vinkel noja.
Sist körde jag med 53 cm stance, 18 grader fram och 3 grader bak.

Hur mäter man hur mycket bakmonerat man har? Hur mycket bör man ha för allroundåkning? Orkar oftast inte ändra från när jag åker park till puder.

Mitten-mitten. Var 2,5cm set-back på min sequence. Körde 12 grader fram och 6 grader bak. Parkoptimerad med andra ord...

maximal bredd...18 fram -6 bak...slighty duck med andra ord. Vad gäller bakmontering så måste man väga in vilken bräda det är, hur lång den är osv...

bakmontera! det är värt besväret i puder. den lilla tid det tar att ställa om en ankstance till puder är ingenting jämnfört med all mjölksyra som sparas. alltid ett litet verktyg med, har dessutom 686 toolbelt med nitar, kapsylöppnare och skruvmejslar.. jävligt bögigt men jävligt gött! (och alldeles för dyrt)

puder, bak med skiten så lång det går och skippa ankstance. park, stå som en anka mitt på brädan och njut av alla gupp. tycker iallafall jag..

Jag ska inte lägga mig i vilken stance du har i parken men i pudret skulle jag säga att bakmontera max o vinkla 24´ / 18` eller mer!

hang loose / Emax

hur kan ni köra med duckstance? fattar inte det. jag skulle aldrig göra det för jag tycker det är emot riktig snowboardåkning. även om det är bra i parken kan jag inte förstå det.

duckstance!!!

det är för att dina ben och fötter är naturligt vridna på det sättet.. och åker man mycket switch och jibbar loss ordentligt med sköna 50/50 rails etc så e det jävligt skönt att ducka lite..

är man en allroundåkare så förlorar man mest på duck..

jag körde 51cm, 12 bak å 29 fram.. sen när jag började jibba lite så ändrade jag till 5 bak och 18 fram... får se vad det blir i år :)

Hänger man bara i parken hela dagarna så är det ju sjukt skönt å köra lite duck. Så man slipper få en sne virden kropp efter att ha åkt switch halva dagen.

Å setback är ju bara å tok skita i om man bara kör park.

Men ska man ut å pumpa puder så är det ju klart man ska ha lite setback å en bräda på 180.

en 20/-9 kasnke här

Kan man som snowboardåkare säga att man pumpar puder är inte det nått man gör med slalomskidor och inte bräda?

jag skiter i sådant jag monterar min bindning på skidan eller snowboarden om man vill det

Tillbaka
Topp