Stance

Chishcash

Ny medlem
Stance
Hejsan
Vet att det finns många trådar om stance men ingen som ger direkt svarar på min fråga som lyder.
Är bra att ha exakt samma vinkel på båda bindningarna eller skulle ni rekommendera mig någon annan?. Har precis börjat köra i park så jag är inte så hajj på saker & ting.

Stance
Chishcash,

Självklart är det bra att ha något att gå efter, i detta fall Doughboy´s råd, men känn efter själv vilken vinkel och brädd du vill ha.

Alldeles för många går bara efter vad "massan" tycker är bra utan att lyssna till sig själv!

Prova dig fram!!

Lycka till!

Cheers...

Stance
bokajsson:
Negativ vinkel på bakfoten är inte vanligen förekommane bland freeride-åkare. Utan nån stans mellan noll & fem, plusgrader brukar väl folk ligga på. Sen fram gäller väl 15 till 21 (kanske upp till 24 tom.)

Stance
ställ dig på golvet och kolla vad som är bekvämt för dig sen ställ bindningarna så

Stance
RickePuff: Det lät snålt tilltaget, själv kör jag freeride och endast ibland hoppar jag i parken.
Men jag har 30 fram och 12 bak. Och de vinklarna är vanliga bland freeridare.

Stance
För parkåkning är sk "Duck stance" att rekomendera. jag kör på 15 fram och -10 bak,har fungerat mycket bra. vill man ut på berget mer är det bra att dra fram bakfoten några grader! , men som många här säger, ställ dig på golvet med bindningarna lösa på brädan och vrid själv fötterna tills det känns perfekt, så är det bara att skruva på!

Stance
Själv kör jag med 15, -12 och mittmonterat. Kör detta alltid - puder, pist och park. Handlar bara om att vänja sig.
Dock kan det vara gott med lite extra backstance i offpisten.

Stance
jag kör med wide - duck stance. det gillar jag. Jag brukar säga ( till dom som har ngt att tillägga ) att ställ dig på golvet, titta på dina fötter och se hur du står. Ente fan står du m höger resp. vänster fot mycket mer lutad åt det ena eller andra hållet. å andra sidan brukar även jag dra fram min bakre binding ett par grader när jag tex åker puder då det känns mer naturligt med mer "neråtvinklad" fot. En annan sak är att 0 egentligen inte är noll. bindingarna görs med en negativ lutning på ca 3 grader.
ta åt dig o testa själv, det är aldrig fel med tips o ideer men du känner bäst hur du vill ha det!

Stance
Gamla skolan rular!!!
Terje Haakonsen åkte med 26-16. Den stancen och du behöver aldrig ställa om bindningarna.Det absolut bästa åket är ju en december dag i Lundsrappet med hård kanon-snö!!!!! Snowboard åkarna uppfan carving!!!!!!!

Stance
ja har 10 och -15, alltså mer vinkel på bakre bindningem, tycker ja är rikigt skönt, o så wide stance ja kan få.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp