Hallo JB!
Jeg bor i Stavanger og har vært i Røldal en del ganger.Stedet er det mest snøsikre i Norge,men ligger ganske bortgjemt og er derfor lite kjent.Det har tre sleplifter og en samlet fallhøyde på ca.400 m.Kjøringen i løypene er helt grei og det finnes svært bra offpistmuligheter(beroende på snøforhold).Om man traverserer ut til siden på toppen(samme hvilken side)får man alt fra store åpne felt til brattheng,couloirer og fete drops.Det finnes også muligheter til å fortsette videre fra toppen til fots og kjøre ned baksiden,men da må noen hente deg med bil på andre siden av Røldaltunellen(bruk for all del kart om du prøver dette!).Om vinteren finnes ingen bigjumps o.l da disse snør bort raskere enn man får laget dem,men det arrangeres bj-konkurranse (for snowboard)8.mai så denne finnes nok ut sesongen.Det er bra med bomuligheter,flere campingplasser med hytter i middels til bra standard,to hotell (lav standard for hotell å være) og det er ikke for dyrt (Seljestad motell nok 150. pr natt mfrokost).Røldal skisenter kan også hjelpe deg med bosted,ring dem.
Når jeg nå kanskje har pumpet opp forventningene dine må en ting være sagt,Røldal er et lite skisenter og kan ikke sammenlignes med Riksgraensen
(tror jeg,har aldri vært i graesen),og en liten bygd.Om kveldene finnes det lite og ingenting å gjøre,afterski er et totalt ukjent begrep i Røldal og utelivet begrenses til onemanband og fulle farmers på "Seljestad Hotell Disko".Reiser du hit er det for å kjøre ski,punktum.
Håper dette inlegget er til hjelp,lurer du på mer kan du sende en mail!(eller ringe Røldal skisenter,de er svært behjelpelige).Ta med fellene (hudarna).
JK.