Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Stavar och laviner
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JesperHayland" data-source="post: 1203857" data-attributes="member: 68270"><p>Blir en diskussion om äpple och päron upplever åtminstone jag i alla fall.</p><p></p><p>För att svara på frågan ur min smak och tycke så ska du ha stavarna på dig, kan som du skriver bli en riktlinje för de som skall gräva upp dig.</p><p></p><p>Att gå på tur med stavar så är remmarna en förutsättning för att inte trötta ut händerna och kunna trycka ifrån utan att behöva klämma åt staven speciellt mycket.</p><p></p><p>Som [USER=10760]@Anders_Nilson[/USER] skriver så är det kanske en positiv effekt att ha remmar vid en stavisättning även om jag inte reflekterat över det förrns nu. </p><p>Jag ser dock inte riktigt hur man skulle få axeln ur led med stavisättning och hur detta skulle vara ett argument för att skippa remmarna? Det låter som att det är tekniken man får jobba på då. </p><p>(har själv opererat vänster axel för att den konstant hoppar ur led och andra har luxerat ett antal gånger den med, men har trots detta aldrig varit något problem med en stavisättning.) </p><p></p><p>Jag har alltid åkt med remmar och har aldrig haft något problem, det jag tänker på dock är att stoppa handen igenom öglan sedan ta remmen mellan tummen och pekfingret för att undvika att t.ex. stuka tummen vid en eventuell krasch eller landning med bakåtvikt. Och det går bättre att staka eftersom att du knappt behöver hålla i staven när du fixerar på detta sätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JesperHayland, post: 1203857, member: 68270"] Blir en diskussion om äpple och päron upplever åtminstone jag i alla fall. För att svara på frågan ur min smak och tycke så ska du ha stavarna på dig, kan som du skriver bli en riktlinje för de som skall gräva upp dig. Att gå på tur med stavar så är remmarna en förutsättning för att inte trötta ut händerna och kunna trycka ifrån utan att behöva klämma åt staven speciellt mycket. Som [USER=10760]@Anders_Nilson[/USER] skriver så är det kanske en positiv effekt att ha remmar vid en stavisättning även om jag inte reflekterat över det förrns nu. Jag ser dock inte riktigt hur man skulle få axeln ur led med stavisättning och hur detta skulle vara ett argument för att skippa remmarna? Det låter som att det är tekniken man får jobba på då. (har själv opererat vänster axel för att den konstant hoppar ur led och andra har luxerat ett antal gånger den med, men har trots detta aldrig varit något problem med en stavisättning.) Jag har alltid åkt med remmar och har aldrig haft något problem, det jag tänker på dock är att stoppa handen igenom öglan sedan ta remmen mellan tummen och pekfingret för att undvika att t.ex. stuka tummen vid en eventuell krasch eller landning med bakåtvikt. Och det går bättre att staka eftersom att du knappt behöver hålla i staven när du fixerar på detta sätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Stavar och laviner
Tillbaka
Topp