Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Stavar och laviner
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1203903" data-attributes="member: 83225"><p>Jag får varje vinter höra av någon guide i alperna om just riskerna med att stavarna agerar ankare i lavin. På samma gång har jag ingen som helst lust att få en axel ur led på berget för att staven fastnar. Så i skog tar jag ur handen ur remmen. Men att åka utan remmar till vardags är inte ett alternativ. Jag skulle få staka upptå konstant för att hämta tappade stavar. Och att staka uppåt utan stav är fan jobbigt på riktigt. Jag älskar både remmarna på stavarna och remmarna på handskarna, just för att man kan släppa saker och ha fria händer för dragkedjor som ska fipplas med, luvor som ska flyttas, goggles som ska rättas till osv osv. Att ha dem under armen är itne ett alternativ eftersom men då inte kan röra armarna som man vill.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1203903, member: 83225"] Jag får varje vinter höra av någon guide i alperna om just riskerna med att stavarna agerar ankare i lavin. På samma gång har jag ingen som helst lust att få en axel ur led på berget för att staven fastnar. Så i skog tar jag ur handen ur remmen. Men att åka utan remmar till vardags är inte ett alternativ. Jag skulle få staka upptå konstant för att hämta tappade stavar. Och att staka uppåt utan stav är fan jobbigt på riktigt. Jag älskar både remmarna på stavarna och remmarna på handskarna, just för att man kan släppa saker och ha fria händer för dragkedjor som ska fipplas med, luvor som ska flyttas, goggles som ska rättas till osv osv. Att ha dem under armen är itne ett alternativ eftersom men då inte kan röra armarna som man vill. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Stavar och laviner
Tillbaka
Topp