Stavar

Signelinho

Ny medlem
Stavar
I år är det alltså dags att köpa ett par nya stavar. Jag har kollat under utrustning här på freeride men inte hittat några som riktigt har tilltalat mig. Det jag söker är en bra stav med skönt grepp (gärna gummi eller liknande) och bra kvalité. Gärna med en liten krökning. Max pris är dock 700kr.

några tips??

//MVH JOHAN

Stavar
Köp ett par gamla uthyrningsstavar.

Kan fås för en hundring eller två i närmaste skiduthyrning.
De flesta uthyrningsstavar av Scott är i stort sett samma stav som deras race-modell (Med 4 rör och så)
De håller bra, och när de till slut går av så är det inte så dyrt att köpa nya.
Handtagen kan du ta från dina gamla stavar och sen byta ut...

Fred.
//Andreas

Stavar
Jag köpte ett par Leki stavar i Frankrike för något år sedan, de är kanon. Kan annars rekommendera Scott stavar, bra men kanske lite dyra.
/Hannes

Stavar
Jag köpte ett par "ganska" billiga stavar på Intersport för 200:-.
De har börjt grepp som är i lite gummi aktigt, alltså inte plastig och halt som många andra stavar.

Men jag vet inte hur hållbara de är, men vem bryr sig, de var billiga.

Stavar
Jag var inne på team sportia idag och hittade ett par feta scott stavar i kolfiber. Säljare sa att de var mycket tåliga och de var tjockare än vanliga stavar.
Priset för dessa små skönheter var endast 699:- men då har man nog ett par stavar som håller ett par år.

Joye

Stavar
Instämmer helt med första inlägget - köp ett par hyrstavar, de håller bättre än de flesta andra och är sketabilliga. Finns ingen anledning att köpa dyra kolfiberstavar som går av så fort de får ett slag. jag har ett par scottstavar som hållit i fem år - all färg är bortskavd och de är lite, lite krokiga, men annars toppform (förutom handtagen och kringlorna som är enkla att byta).

Tillbaka
Topp