Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Stavisättning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Makten" data-source="post: 108036" data-attributes="member: 28357"><p>God stavteknik är det som direkt visar om man tror att man är bra på att åka, eller om man i själva verket är det;-)</p><p>Det där med isättning är ju rätt onödigt, om man inte åker tokbrant med mer eller mindre hoppsvängar; då kan det vara bra.</p><p>Självklart kan det också vara idé att prova hur det känns, kanske för att lära sig rytmiskt svängande t ex. Men sen när man blåser på lite så är mest stavarna till för att hålla balansen, "känna" var marken befinner sig och parera eventuella fadäser.</p><p></p><p>Vad menar jag med det översta då? Jo, mången ganska duktig skidåkare har ingen aning om hur fåniga de ser ut med sin usla stavföring. Kolla in WC-åkarna; de håller händerna FRAMFÖR sig, och inte flaxande utmed sidorna. Med den positionen får man bättre viktfördelning, och har mycket större möjligheter till balansparering.</p><p>Prova att be nån kompis filma er när ni åker, så ser ni kanske vad jag menar. Det ser betydligt klåpigare ut att som många jibbnissar åka med armarna utmed sidorna. Inte för att de inte kan åka, men jag tror inte att folk tänker på hur mycket armarnas rörelser och position ger för åkningen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Makten, post: 108036, member: 28357"] God stavteknik är det som direkt visar om man tror att man är bra på att åka, eller om man i själva verket är det;-) Det där med isättning är ju rätt onödigt, om man inte åker tokbrant med mer eller mindre hoppsvängar; då kan det vara bra. Självklart kan det också vara idé att prova hur det känns, kanske för att lära sig rytmiskt svängande t ex. Men sen när man blåser på lite så är mest stavarna till för att hålla balansen, "känna" var marken befinner sig och parera eventuella fadäser. Vad menar jag med det översta då? Jo, mången ganska duktig skidåkare har ingen aning om hur fåniga de ser ut med sin usla stavföring. Kolla in WC-åkarna; de håller händerna FRAMFÖR sig, och inte flaxande utmed sidorna. Med den positionen får man bättre viktfördelning, och har mycket större möjligheter till balansparering. Prova att be nån kompis filma er när ni åker, så ser ni kanske vad jag menar. Det ser betydligt klåpigare ut att som många jibbnissar åka med armarna utmed sidorna. Inte för att de inte kan åka, men jag tror inte att folk tänker på hur mycket armarnas rörelser och position ger för åkningen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Stavisättning?
Tillbaka
Topp