Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Stavisättning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="stereoskida" data-source="post: 108051" data-attributes="member: 47630"><p>"Jag skulle gärna vilja se ovanstående "new school"-folk åka riktigt korta svängar (på skär naturligtvis) utan att sätta i stavarna. Jag slår vad om att jag kan dubbla antalet svängar på samma sträcka genom att använda stavisättning." Ehh, dr.snow: Sluta vara så pinsam nu....Både du och jag vet att antalet svängar/meter (på skär) handlar om så mycket mer än bara stavisättning. En tävlingsåkare smiskar såklart stjärt med dig när det gäller korta skärande svängar oavsett om han/hon använder stavisättning eller ej. Alltså, det handlar snarare om den generella skicklighetsnivån på åkaren i fråga. Sedan spelar såklart skidans svängradie, vridstyvhet, styvhet .....etc. roll.</p><p></p><p>Rizpuff: Visst, kanske ska man kunna hantera stavisättning, men inte nödvändigtvis utöva det hela tiden. Men, men du är ju skidlärare....</p><p></p><p>Så var det med det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="stereoskida, post: 108051, member: 47630"] "Jag skulle gärna vilja se ovanstående "new school"-folk åka riktigt korta svängar (på skär naturligtvis) utan att sätta i stavarna. Jag slår vad om att jag kan dubbla antalet svängar på samma sträcka genom att använda stavisättning." Ehh, dr.snow: Sluta vara så pinsam nu....Både du och jag vet att antalet svängar/meter (på skär) handlar om så mycket mer än bara stavisättning. En tävlingsåkare smiskar såklart stjärt med dig när det gäller korta skärande svängar oavsett om han/hon använder stavisättning eller ej. Alltså, det handlar snarare om den generella skicklighetsnivån på åkaren i fråga. Sedan spelar såklart skidans svängradie, vridstyvhet, styvhet .....etc. roll. Rizpuff: Visst, kanske ska man kunna hantera stavisättning, men inte nödvändigtvis utöva det hela tiden. Men, men du är ju skidlärare.... Så var det med det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Stavisättning?
Tillbaka
Topp