step child + flow bindningar?

simon93

Ny medlem
Tja, ja har tänkt att gå å köpa mig en bräda. Ja åker just nu för det mesta pist. Men börjar åka mer och mer i parken. Ja e 184cm lång å har sko storlek 42-43. Ja kollar på en Step Child bräda som är 159cm lång. Och ett par flow team bindningar? Och ett par sköna boots till. Vill hålla mig runt 5-6 tusen kronor? är detta någonting ni kan rekomendera eller ska ja kolla efter något annat? Tack för hjälpen i förväg MVH Simon.

okej, tack. men ja vill endå kunna åka pist. men ja e ju påväg mer å mer in i parken. har byggt ett fett hopp hemma för att öve 360 på. så ja e ju påväg mer in i parken.

152-154cm låter väl bättre, men har ingen koll på just step child vad den har för olika längder, men om du kmr åka typ 50/50 pist/park så kanske du vill ha en längre, du får prioritera lite =)

Eller har ni några andra förslag? Ja e öppen för allt. Märken å sånt spelar ingen roll. Men ja vill hålla mig runt 4-6 tusen. Å ja behöver inte värstingbrädan. Snälla, ja ska in till gbg imorgon å kolla runt lite, någon som har några bra förslag? MVH Simon

1. Skit i flow, skaffa ett par riktiga bindningar med straps! Av märket Union, Rome eller Flux.
2. Längden på bräda bestäms främst av följande aspekter, din vikt och vad du främst ska hålla till i parken. Ska du mest köra rails och små hopp kan då hålla dig till en lite mjukare och kortare bräda. Ska du främst slakta stora hopp med +15m platå så ska du köpa dig en lite längre och styvare bräda som du kan hålla emot med i tunga landningar. Vad du än ska köra tycker jag du ska hålla dig i spannet 152-159. Säg att vi utgår från 155cm, vad du kan tänka på då är att om du hittar en lite styvare modell kan du gå ner lite i längd för kortare bräda=mjukare.
3. Önskar att jag kunde rekomendera 32 boots, dom gör grymt sköna och fjäderlätta boots, tyvärr är det skitkvalité. Har hört mycket bra om vans men aldrig testa själv. Boots är något som du inte kan läsa dig till utan gå till en butik och prova dig fram. Men du borde sikta på en medelstyv galosh. Kan dock rekomendra klassisk snörning och inget hokus pokus boasystem eller quick-laceskit.

Kan rekomendera Bataleons brädor, tror att en evil twin 155-159 skulle passa dig bra. Är budgeten viktig så är detta en gryma brädor för pengarna.
Rome Artifact: http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=5513&ProductDetailId=30852.

Ride Kink: http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=4964&ProductDetailId=28415

Bindnigar:
flux titan: http://www.hot-zone.tv/en_GB/dstore/shop/men/Snowboard-Bindings/-/Flux-Bindings_Titan-:-White/28281/

Rome 390: http://www.hot-zone.tv/en_GB/dstore...s/-/Rome_390-:-White-Wildstyle/24081/?57=Rome

Boots får du prova dig fram. Hoppas att du hittar nåt du gillar :)

Peace

Tack för hjälpen. Ja kör mest mindre hopp å rails. å min vikt är 60-65 kilo. Men det blir nog en "Artifact - 156" med "ROME 390 : White Wildstyle" bindningar. när man köper bindningar så förjer allting med eller? sen har ja ingen aning om hur man ställer in bindningarna på brädan. min förra bräda va klar när ja köppte den. men ja åker in till gbg å kollar vad dom har på hollywood, concrete och sportextreme Action sport store. får se vad dom har förnågot. Men tack för hjälpen, as gööt att få hjälp. MVH Simon

Okej gött, kolla boots på conctrete eller hollywood, dom har sköna lirare till personal. Om du bara väger 60-65kg tycker jag du ska köra på 153 i längd istället. Passa på o köpa på nätet nu när det är rea, riktigt prisvärt.
Burton Ruler är en boots som jag hört gott om också, en doja du lär hitta på rea i närmaste stadium affär.

Kör på rome- grejerna, blir ett mycket bra köp!!!!
Vad gäller boots så säger jag samma som croy, ta en titt på ruler. Jag kör mestadels park men tar gärna några riktiga carvingsvängar och mina ruler har inte svikit mig;)

Tillbaka
Topp