Stepchild Salary Man eller en Burton Clash

Lusse

Ny medlem
Hej allihop

Jag har åkt bräda till och från i nästan 15 år nu men alltid åkt med en gammal burton som jag har samt hyrt senaste gångerna. Men nu vill jag börja åka oftare och vill köpa ny bräda. Tyvärr så är ju ekonomin som den är och jag har kollat runt lite vad som skulle passa mig i min prisklass (gärna under 4000 med bindningar, har ett par Deuce Boots från Ride Snowboard)

Anyway, det jag kommit fram till är en Burton Clash eller en Stepchild Salary man. Jag åker väldigt blandat, gillar att åka i skogen, hoppar lite och cruisar allmänt (åker ofta med skidåkare så det blir mindre hopp). Jag är verkligen inte en halfpipe kille men det skulle ju inte skada att testa nån gång. Som jag har förstått det så är det "rocker" typen av bräda som jag bör hålla mig till.

Clashen verkar ju trevlig med cruisecontrol tänket och Stepchilds verkar trevlig med sin golfbollsyta. Är det någon som kan kasta några kloka ord?

Jo.. en sak till. Skulle dessa bindningar passa till båda brädorna? CUSTOM RE-FLEX R - YELL-OH. Burton bindningar är det. Om inte, vad skulle ni rekommendera? har skostorlek 42

Senast ändrad:
Det blev Stepchild med Burton Custom bindningarna :) Nu är det bara hoppas att det passar som handsken! :)

Tillbaka
Topp