Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
StepOns/Ins - Statusuppdatering
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snowdaddy" data-source="post: 1223501" data-attributes="member: 169326"><p>Jag skaffade Step Ons för att vara lite snabbare i bindningarna när jag åker med barnen (som är på skidor). Jag har åkt på Step Ons en dryg vecka nu och jag är både positiv och negativ.</p><p></p><p>De är extremt smidiga att komma i och ur så länge det inte är mycket snö eller du blir tvungen att stanna på ställen där det inte är plant. På transportsträckor och runt liftar kan man snabbt plocka av sig hela brädan och gå medans man drar barnen eller bara knatar upp till liften. Sen slänger man ner brädan och hoppar i bindningarna på ett par sekunder.</p><p></p><p>"Problemet" uppstår när ett barn har ramlat i djupare snö och man måste knäppa av sig för att pulsa tillbaka upp. Jag upplevde att det ibland var lite jobbigt att få av sig bidningarna när man inte kunde trampa ner i hällen medan man lossar spärren till hälen. Sedan måste man föra över vikten till tåsidan... ibland när det lite bökigt när man vill göra det snabbt.</p><p></p><p>Jag har testat mina Photon wide step on på allt från mjuk lekbräda till Korua Bullet Train och Stranda Cheater. Bidningarna funkar bra, men jag saknar en riktig dubbel boa på dem. Jag har breda fötter och jag vill dra åt mindre runt främre delen av foten än över vristen och benet. De kändes lite sladdriga när jag inte spände åt dem tillräckligt hårt.</p><p></p><p>Jag tänker lite att om man kan få dem att passa bra och åker mindre liftsystem på normala brädor är de riktigt trevliga. Det är svårt att låta bli att flina inombords när man klickar i och åker förbi andra brädåkare som antingen har satt sig ner eller sparkar upp kanter i snön.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snowdaddy, post: 1223501, member: 169326"] Jag skaffade Step Ons för att vara lite snabbare i bindningarna när jag åker med barnen (som är på skidor). Jag har åkt på Step Ons en dryg vecka nu och jag är både positiv och negativ. De är extremt smidiga att komma i och ur så länge det inte är mycket snö eller du blir tvungen att stanna på ställen där det inte är plant. På transportsträckor och runt liftar kan man snabbt plocka av sig hela brädan och gå medans man drar barnen eller bara knatar upp till liften. Sen slänger man ner brädan och hoppar i bindningarna på ett par sekunder. "Problemet" uppstår när ett barn har ramlat i djupare snö och man måste knäppa av sig för att pulsa tillbaka upp. Jag upplevde att det ibland var lite jobbigt att få av sig bidningarna när man inte kunde trampa ner i hällen medan man lossar spärren till hälen. Sedan måste man föra över vikten till tåsidan... ibland när det lite bökigt när man vill göra det snabbt. Jag har testat mina Photon wide step on på allt från mjuk lekbräda till Korua Bullet Train och Stranda Cheater. Bidningarna funkar bra, men jag saknar en riktig dubbel boa på dem. Jag har breda fötter och jag vill dra åt mindre runt främre delen av foten än över vristen och benet. De kändes lite sladdriga när jag inte spände åt dem tillräckligt hårt. Jag tänker lite att om man kan få dem att passa bra och åker mindre liftsystem på normala brädor är de riktigt trevliga. Det är svårt att låta bli att flina inombords när man klickar i och åker förbi andra brädåkare som antingen har satt sig ner eller sparkar upp kanter i snön. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
StepOns/Ins - Statusuppdatering
Tillbaka
Topp