Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
StepOns/Ins - Statusuppdatering
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mgbgt66" data-source="post: 1223740" data-attributes="member: 55370"><p>Jag har kört på Step On med DC pjäxor i ca 1 vecka totalt. Bara kört i mindre backar (Åmål, Sunne och Isaberg). Som all annan utrustning måste man ju köra in den. Först kändes det stelt med helt nya boots. Man måste lära sig hur mycket man ska "snöra" pjäxorna osv. Ganska snart kändes det jäkligt bra och jag tänker inte längre på att jag åker med Step On.</p><p></p><p>DC-pjäxorna passar mina fötter väldigt bra. Åk-känslan är riktigt bra. Grymt hälgrepp och tåskär. Jag valde DC för att jag inte gillar Burtons toebox samt att jag behövde 9.5 vilket jag bara hittade från DC.</p><p></p><p>Otroligt smidigt i små backar dock måste man lära sig hur man enklast klickar i. Smidigast att klicka i på en hyfsat platt plats eller så gör man det i bara farten!</p><p></p><p>Klickljudet finns där men det är tydligast när man åker släplift. Jag tänker inte på det när jag åker.</p><p></p><p>Forward Lean funkar sådär. Är man beroende av forward lean kan det vara ett problem. Lutar man fram hälkappan för mycket får man inte i två klick i det bakre fästet.</p><p></p><p>Det beryktade glappet är inget man tänker på när man åker. Tydligt hemma på vardagsrumsgolvet men där åker jag inte så ofta...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mgbgt66, post: 1223740, member: 55370"] Jag har kört på Step On med DC pjäxor i ca 1 vecka totalt. Bara kört i mindre backar (Åmål, Sunne och Isaberg). Som all annan utrustning måste man ju köra in den. Först kändes det stelt med helt nya boots. Man måste lära sig hur mycket man ska "snöra" pjäxorna osv. Ganska snart kändes det jäkligt bra och jag tänker inte längre på att jag åker med Step On. DC-pjäxorna passar mina fötter väldigt bra. Åk-känslan är riktigt bra. Grymt hälgrepp och tåskär. Jag valde DC för att jag inte gillar Burtons toebox samt att jag behövde 9.5 vilket jag bara hittade från DC. Otroligt smidigt i små backar dock måste man lära sig hur man enklast klickar i. Smidigast att klicka i på en hyfsat platt plats eller så gör man det i bara farten! Klickljudet finns där men det är tydligast när man åker släplift. Jag tänker inte på det när jag åker. Forward Lean funkar sådär. Är man beroende av forward lean kan det vara ett problem. Lutar man fram hälkappan för mycket får man inte i två klick i det bakre fästet. Det beryktade glappet är inget man tänker på när man åker. Tydligt hemma på vardagsrumsgolvet men där åker jag inte så ofta... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
StepOns/Ins - Statusuppdatering
Tillbaka
Topp