STF-hjul/99A-hjul, vibrationer?

Har en liten fundering kring dessa (och liknande) hjul.

Då jag är en nybörjare på bräda så undrar jag om dessa hjul -som enligt försäljaren är i likhet med ett 99A-hjul i hårdhet- vibrerar mycket när man kör på grov asfalt och stenplattor etc. En polare har nämligen lånat en riktigt gamal bräda av mig, och den vibrerar som en galen psykopat i elektriska stolen när man skatear med den. Man får syra i benet av alla vibrationer, och då dessa hjul på denna bräda är riktigt hårda undrar jag om samma sak kommer ske med dessa hjul..

Så, någon som har erfarenhet av Bones STF-hjul, eller övriga hjul med 99A hårdhet: Vibrerar de mycket på grov asfalt och liknande?

Tacksam för svar!

Mvh Fredrik

Senast ändrad:
ehm, antar att det är vanlig skate?

Menne, mina longboard-erfarenheter säger att det borde vibrera som ett as, men vara fullt åkbart.. men som sagt, obekvämt att åka..

De hjul jag använder nu är 101A, alltså lite hårdare än 99A men jag har aldrig haft några problem, Visst vibrerar det som satan när du åker på riktigt grov asfalt men jag åker nästan aldrig på grov asfalt, Om du ska köra på grov asfalt så rekommenderar jag mjukare hjul men annars, kör på STF :D

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp