mytsk
Medlem
Stighudar, vad behövs?
Nu är det så att jag skall införskaffa mig mina första hudar och skulle då vilja ställa några frågor. Men innan det vill jag påpeka att jag ägnat x antal timmar och läst diverse trådar om just hudar och har väl mer eller mindre kommit fram till det spelar mindre roll på vilka hudar man köper då alla verkar mer eller mindre nöjda med sina.
Men när jag läser äldre trådar (2-3 år tillbaka) så var det främst diskussioner om hur hudar fungerade med TwinTips och eventuellt lösningar.
Så här är min frågar egentligen om det idag finns en bra lösningar för hudar till Twintips? Finns det någon "teknik"/"lösning" som fungerar bättre/sämre?
Sitter på Skistore och tittar på vad som finns listat under hudar och dess tillbehör och hittar då följande prylar:
* Adjustable Tip Loop
* Glue
* Glop Stopper Skin Wax
* STS Kit
* STS Tail Strap
Så låt säga att jag köper ett par Black Diamond Ascension Nylon STS 140mm, vad behövs då egentligen och vad är bra att ha till mina Twintips.
Adjustable Tip Loop får jag ju med till mina hudar men behövs det ett par till att sätta bak på huden, feltänk?
Glue, behövligt eller ej?
Glop Stopper Skin Wax, viktigt att ha eller bara "bra att ha"?
STS Kit, ???
STS Tail Strap, behövligt eller ej?
Grand question:
Vad behöver jag införskaffa för att få ett par kompletta hudar till mina twintips?
Tack för mig.
//Martin
Men när jag läser äldre trådar (2-3 år tillbaka) så var det främst diskussioner om hur hudar fungerade med TwinTips och eventuellt lösningar.
Så här är min frågar egentligen om det idag finns en bra lösningar för hudar till Twintips? Finns det någon "teknik"/"lösning" som fungerar bättre/sämre?
Sitter på Skistore och tittar på vad som finns listat under hudar och dess tillbehör och hittar då följande prylar:
* Adjustable Tip Loop
* Glue
* Glop Stopper Skin Wax
* STS Kit
* STS Tail Strap
Så låt säga att jag köper ett par Black Diamond Ascension Nylon STS 140mm, vad behövs då egentligen och vad är bra att ha till mina Twintips.
Adjustable Tip Loop får jag ju med till mina hudar men behövs det ett par till att sätta bak på huden, feltänk?
Glue, behövligt eller ej?
Glop Stopper Skin Wax, viktigt att ha eller bara "bra att ha"?
STS Kit, ???
STS Tail Strap, behövligt eller ej?
Grand question:
Vad behöver jag införskaffa för att få ett par kompletta hudar till mina twintips?
Tack för mig.
//Martin