Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Stöckli lasert wrt vs Völkl Racetiger SL
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Flow" data-source="post: 1315439" data-attributes="member: 13681"><p>Jag körde på Racetigern årsmodell -23, 165 cm, (med nya tippen) en säsong. Mest för att ha en kul skida i korta och branta hemmabacken som komplement till mina Stöckli Laser SX. Kom verkligen till sin rätt där med sin korta radie, 12 m, bra grepp på hårt underlag och kick ur sväng. Blev i min smak dock lite tradigt med den korta radien, speciellt efter att ha haft med dom till fjällen ett par omgångar, så jag sålde dom efter säsongen. Kanske skulle behållit dom om gått för 170:an med nån meters extra radie. Som ersättning blev det ett par Head Rebels E-Race i 170 cm med radie 14,8.</p><p>Har en kompis med Stöckli WRT 172 cm (r=14,8) som jag testat några ggr, ganska lika mina Head i radie och karaktär, men med den där unika Stöckli-kvaliteten som ger lite mer dynamik och kick. Men alltså till nästan dubbla priset mot mina Head.</p><p>Med de preferenser du nämner så skulle jag gå för Stöckli WRT.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Flow, post: 1315439, member: 13681"] Jag körde på Racetigern årsmodell -23, 165 cm, (med nya tippen) en säsong. Mest för att ha en kul skida i korta och branta hemmabacken som komplement till mina Stöckli Laser SX. Kom verkligen till sin rätt där med sin korta radie, 12 m, bra grepp på hårt underlag och kick ur sväng. Blev i min smak dock lite tradigt med den korta radien, speciellt efter att ha haft med dom till fjällen ett par omgångar, så jag sålde dom efter säsongen. Kanske skulle behållit dom om gått för 170:an med nån meters extra radie. Som ersättning blev det ett par Head Rebels E-Race i 170 cm med radie 14,8. Har en kompis med Stöckli WRT 172 cm (r=14,8) som jag testat några ggr, ganska lika mina Head i radie och karaktär, men med den där unika Stöckli-kvaliteten som ger lite mer dynamik och kick. Men alltså till nästan dubbla priset mot mina Head. Med de preferenser du nämner så skulle jag gå för Stöckli WRT. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Stöckli lasert wrt vs Völkl Racetiger SL
Tillbaka
Topp