Stöckli skidor!?

Kiliam

Ny medlem
Stöckli skidor!?
Hej, jag har precis hyrt ett par stöckli rotor 82 som jag tycker är fantastiskt sköna så nu till frågan, hur bra är dessa skidor egentligen då jag inte har någon enorm erfarenhet av skidor?

//MKG

Stöckli skidor!?
Stöckli är skidor av absolut högsta kvalitet från Schweiz. Inte det mest innovativa märket men bygget är det inget fel på!

/MM

Stöckli skidor!?
Vart man kan köpa Stöckli kan jag inte riktigt svara på. Men om jag hade dom pengarna så skulle jag nog faktiskt köpa typ ett par DPS istället, eller kanske två par Atomic..

Stöckli skidor!?
På blocket finns de skidorna jag letar efter dock orkar jag inte skicka efter när det handlar om 3500 kr, men i alla fall kan jag njuta så länge jag är i Schweiz och har mina skidor:D

Stöckli skidor!?
Mountain_Man sa:
Stöckli är skidor av absolut högsta kvalitet från Schweiz. Inte det mest innovativa märket men bygget är det inget fel på!

/MM
Indeed! Stöckli byggs i en liten schweizisk fabrik av gamla schweiziska farbröder. Dessa farbröder har arbetat med det här i 300 år, röker pipa, har tomteskägg och bär läderförkläde. (typ)

GOS sa:
Vart man kan köpa Stöckli kan jag inte riktigt svara på. Men om jag hade dom pengarna så skulle jag nog faktiskt köpa typ ett par DPS istället, eller kanske två par Atomic..
Indeed!!! :D (Fast hybriderna är inte dyrare än någon annan "vanlig" planka.)

Det är alpingaraget du ska vända dig till om du vill ha tag i ett par stöckli.

Stöckli skidor!?
magganmaggot sa:
På blocket finns de skidorna jag letar efter dock orkar jag inte skicka efter när det handlar om 3500 kr, men i alla fall kan jag njuta så länge jag är i Schweiz och har mina skidor:D
Jag fattar inte riktigt om du tycker 3 500 kronor är för mycket eller för lite för att "skicka efter". Är du medveten om att Stöckli inte bara ligger i premiumklass när det gäller kvalitet utan även i pris! Dvs. bland de dyraste skidorna du hittar i en svensk butik!

/MM

Stöckli skidor!?
Pipeisland sa:
Köp loss dom där du åker på?
Har tänk på det, men då måste jag ta dem på planet hem osv.

Mountain_Man sa:
Jag fattar inte riktigt om du tycker 3 500 kronor är för mycket eller för lite för att "skicka efter". Är du medveten om att Stöckli inte bara ligger i premiumklass när det gäller kvalitet utan även i pris! Dvs. bland de dyraste skidorna du hittar i en svensk butik!

/MM
Jag menar att om någonting skulle misslyckas så är det 3500kr vilket är ganska mycket pengar att förlora.

/MKG

Tillbaka
Topp