Stöckli stormrider 115

Lenz

Aktiv medlem
Stöckli stormrider 115
Någon som provat stöckli stormrider115? Det finns väldigt lite omdömen om denna skida. Vore tacksam för lite åsikter och synpunkter

Senast ändrad:
Stöckli stormrider 115
Jag har testkört dem några åk i Hemsedal, men kan väl ändå uttala mig lite.
Kort sagt: det är riktiga godståg.
Stabilare än allt annat jag testat (jag jämför med Head Monster 103, Ragnarok, Nordica Girish, 4FRNT EHP 193) och går så tryggt att de är på gränsen till tråkiga i lägre hastigheter. Men när du sätter lite fart vaknar skidorna till och erbjuder i stort sett fulländad kontroll underlag. Helt omöjligt att börja ana en hastighetsbegränsning vid åkning i mjuk och bra pist med tendenser till snöhögar.
Blir kanske lite klumpig i tajtare passager, men ändå förvånansvärt smidigt för sin storlek.

Men kikar du på den här skidan misstänker jag att du vet vad du gillar och för sitt tänka användningsområde levererar de verkligen :)

Spana också in Whitedot Ranger Pro, lite smalare och mer lätthanterlig i hårdare före. Lite snabbare i och ur sväng. Också de 195 cm.

Stöckli stormrider 115
Tack för infon. Jag kommer nog köpa dom via nätet. Ganska svårt att få tag i sverige. Jag känner att jag behöver en stabil skida då jag ska köra telis på dom. Jag kör i dag k2 hardside, funkar jättebra i pisten och när det blir lite uppåkt. Men i Whistler i vintras när det dumpade så kändes hardside som tändstickor. Söker en puder dödare för sk japanskt före. Tror att stormrider kommer bli grym.

Stöckli stormrider 115
Den är minst sagt grym, men jämför inte med Hardside (har ägt ett par och gillar dem, ersatta med Coomback för att få lite bättre puderegenskaper) för det är inte i närheten av samma typ av skidor.

Nu har jag inte varit i japan (ännu), men hade personligen tagit med mig något lite mer puderorienterat dit, då jag misstänker att det inte riktigt är fråga om att sätta några hastighetsrekord i variabelt före du kommer att göra..
Därmed inte sagt att Proridern inte hanterar puder, för det tror jag absolut att den gör (inte testat), men vi snackar ju om en specificerad del av quivern här ;-)

Stöckli stormrider 115
Hardsiden iden funkar bra i pisten, men när man ska ut på baksidan så behöver man en bredare skida. Sen så känns det som konstruktionen inte är den senaste. Jag kör på den sista tillverkade i hardside serien 2013. Det jag gillar med den är fartstabiliteten med metallkonstruktionen.

Tillbaka
Topp