Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Stöckli stormrider 115
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 1062321" data-attributes="member: 35991"><p>Jag har testkört dem några åk i Hemsedal, men kan väl ändå uttala mig lite.</p><p>Kort sagt: det är riktiga godståg. </p><p>Stabilare än allt annat jag testat (jag jämför med Head Monster 103, Ragnarok, Nordica Girish, 4FRNT EHP 193) och går så tryggt att de är på gränsen till tråkiga i lägre hastigheter. Men när du sätter lite fart vaknar skidorna till och erbjuder i stort sett fulländad kontroll underlag. Helt omöjligt att börja ana en hastighetsbegränsning vid åkning i mjuk och bra pist med tendenser till snöhögar.</p><p>Blir kanske lite klumpig i tajtare passager, men ändå förvånansvärt smidigt för sin storlek.</p><p></p><p>Men kikar du på den här skidan misstänker jag att du vet vad du gillar och för sitt tänka användningsområde levererar de verkligen <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>Spana också in Whitedot Ranger Pro, lite smalare och mer lätthanterlig i hårdare före. Lite snabbare i och ur sväng. Också de 195 cm.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 1062321, member: 35991"] Jag har testkört dem några åk i Hemsedal, men kan väl ändå uttala mig lite. Kort sagt: det är riktiga godståg. Stabilare än allt annat jag testat (jag jämför med Head Monster 103, Ragnarok, Nordica Girish, 4FRNT EHP 193) och går så tryggt att de är på gränsen till tråkiga i lägre hastigheter. Men när du sätter lite fart vaknar skidorna till och erbjuder i stort sett fulländad kontroll underlag. Helt omöjligt att börja ana en hastighetsbegränsning vid åkning i mjuk och bra pist med tendenser till snöhögar. Blir kanske lite klumpig i tajtare passager, men ändå förvånansvärt smidigt för sin storlek. Men kikar du på den här skidan misstänker jag att du vet vad du gillar och för sitt tänka användningsområde levererar de verkligen :) Spana också in Whitedot Ranger Pro, lite smalare och mer lätthanterlig i hårdare före. Lite snabbare i och ur sväng. Också de 195 cm. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Stöckli stormrider 115
Tillbaka
Topp