Stölder

Zoopa

Ny medlem
Stölder
Va har ni för uppfattning ang hur mycke stölder det är, ska man behöva va så här nojjig? Har det hänt er? och hur skyddar ni er?

Stölder
aron_ostman sa:
Stulen trots att den var fastsvetsad, hade arrangerad pepparspra, var larmad, vaktades av väktare samt hundar och att du precis målat den orange, tagit av hjul, sadel samt styre och att den var låst i uppe på lampan av en lycktstolpe och hade en vallgrav runt sig med både hajjar och krokodiler?
Shiet.. Att dagens tjuvar går igenom allt för att stjäla cyklar dessa dager.
För djävla irriterande att bli av med sina prylar.

Stölder
Jag har aldrig varit med om det faktiskt. Men man har ju hört att det sker en del stölder i Åre och på sina håll i alperna. Minns skandalrubrikerna kring robinsonmille som var inblandad i en större skistöldshärva för några år sedan. Man kanske skulle investera i nån typ av skidlås. Någon som vet vad det finns för varianter på temat?

Stölder
oscarius sa:
aron_ostman sa:
Stulen trots att den var fastsvetsad, hade arrangerad pepparspra, var larmad, vaktades av väktare samt hundar och att du precis målat den orange, tagit av hjul, sadel samt styre och att den var låst i uppe på lampan av en lycktstolpe och hade en vallgrav runt sig med både hajjar och krokodiler?
sluta märka ord.

Stölder
YoutubeHasse sa:
oscarius sa:
aron_ostman sa:
sluta märka ord.
Sluta inte ha någon humor för fem öre

Stölder
Gurra_ski sa:
Jag har aldrig varit med om det faktiskt. Men man har ju hört att det sker en del stölder i Åre och på sina håll i alperna. Minns skandalrubrikerna kring robinsonmille som var inblandad i en större skistöldshärva för några år sedan. Man kanske skulle investera i nån typ av skidlås. Någon som vet vad det finns för varianter på temat?
http://www.stadium.se/sport/vinters...icro-lock?BackPipeline=cc_ViewCategory-Paging

Finns nog överallt men var säker på att det fanns på stadium iaf : >

Stölder
jag har protec skid vajer lås funkar bra ... litet och bra att ha i fickan hindrar nu lite iallafall att skidorna blir stulna

Stölder
mina Head Madtrix blev stulna i Sunne för typ 3-4år sen trots att jag ställde dem jämte en skylt med "området är TV övervakat". Gick inte se vem som snott dem och de kom aldrig tillbaks, som tur var fick jag ut mer på försäkringen än vad jag betalt för dem.

Stölder
har ett skitlås (inte skidlås) från biltema. går säkert att knipsa av med en vanlig tång. men då tar dom förhoppningsvis inte min bräda, utan ngn som e olåst. (om dom inte har en tång vill säga)

Stölder
Har två kompisar som blivit av med sina lagg, och några som blivit av med stavar osv, men de va ett tag sen..

jag har två lås, ett lås som man sätter in i ett sånt där skidställ som de flesta skidorterna har, men det använder jag nästan aldrig, men brukar använda mitt vajerlås från dakine, är väl ingen omöjlighet att knipsa av med en avbitartång eller nagelsax. Men det kan ju hindra fulla afterskiare från att tänka "åh, vilka fina skidor, dom vill jag ha.."

Senast ändrad:
Stölder
Kör faktiskt en vajer, från burton, ibland. SkiKey känns betydligt säkrare, men är nästan obefintligt i Alperna.

Dock så är det ju aldrig svårare än att en skruvmejsen duger för att skruva av bindningarna. Men över en lunch duger ju det.

I övrigt tror jag ej det är så mkt stölder.

Stölder
Tror inte det är så mycket stölder men dock är juh ett vajerlås för en hundring inte så dyr försäkring =) så det har jag köpt.

Stölder
Har själv Top key som fimnns på de flesta orter i Sverige.
Ett tips är om ni har skidor så byt en skida med en kompis och ställ de en bit ifrån varandra. Tror inte det finns så många klantar som tar 2 st olika skidor i par.
Eder
oldgen

Stölder
OldGen sa:
Har själv Top key som fimnns på de flesta orter i Sverige.
Ett tips är om ni har skidor så byt en skida med en kompis och ställ de en bit ifrån varandra. Tror inte det finns så många klantar som tar 2 st olika skidor i par.
Eder
oldgen
ahh, det var smart! :D

Tillbaka
Topp