Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Storlek lavinryggsäck
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1067546" data-attributes="member: 59831"><p>Jag håller med om att du bör prova väskan innan. Tycker du 30 L sitter bra så kör, skiljer ju inte jättemycket i pris och vikten är inte mycket att tala om. Men jag är ganska säker att du kommer tycka att väskan känns rätt stor på dig iom. din längd. Kommer du aldrig ha med grejer utöver det jag skrev, kommer du aldrig fylla 30 liter. </p><p></p><p>Jag har aldrig behövt packa ner extra jacka när jag turar. Om det är jävligt kallt när jag turar tar jag av mig mellanlagret och hänger på väskan, turar sen i skalet och underställ. Annars turar jag alltid i enbart underställ och hänger skalet utanpå väskan isåfall. Om större delen av din skidåkning kommer göras nära liftar, eller kortare turer/hajker, då kommer du knappt fylla 18 liter om du inte tar å packar som en kratta, och 30 liter kommer kännas lite klumpigt. Kom ihåg att en 30 liters abs väska är rätt mycket större än en vanlig skidsäck. Min 18 liters Vojd känns ungefär lika stor på ryggen som min 35 liters Skrå lite ihopfälld. </p><p></p><p>Jag förstår verkligen om du köper 30 liter om du tänkt ha med systemkamera, stegjärn, mycket käk, dunpuffen eller liknande, för då går det verkligen inte med 18 liters utan att hänga saker utanpå. Nackdelen med 18 litarn är dock att det inte finns så mycket fack på den, och där är 30 litarn bättre utrustad. </p><p></p><p>En annan nackdel med att ha en stor väska som inte är fullpackad är att dina kompisar som klätt sig för finska vinterkriget på vårturen kommer fråga om du kan ta deras extra underställ, dunpuff eller blöta tumvantar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1067546, member: 59831"] Jag håller med om att du bör prova väskan innan. Tycker du 30 L sitter bra så kör, skiljer ju inte jättemycket i pris och vikten är inte mycket att tala om. Men jag är ganska säker att du kommer tycka att väskan känns rätt stor på dig iom. din längd. Kommer du aldrig ha med grejer utöver det jag skrev, kommer du aldrig fylla 30 liter. Jag har aldrig behövt packa ner extra jacka när jag turar. Om det är jävligt kallt när jag turar tar jag av mig mellanlagret och hänger på väskan, turar sen i skalet och underställ. Annars turar jag alltid i enbart underställ och hänger skalet utanpå väskan isåfall. Om större delen av din skidåkning kommer göras nära liftar, eller kortare turer/hajker, då kommer du knappt fylla 18 liter om du inte tar å packar som en kratta, och 30 liter kommer kännas lite klumpigt. Kom ihåg att en 30 liters abs väska är rätt mycket större än en vanlig skidsäck. Min 18 liters Vojd känns ungefär lika stor på ryggen som min 35 liters Skrå lite ihopfälld. Jag förstår verkligen om du köper 30 liter om du tänkt ha med systemkamera, stegjärn, mycket käk, dunpuffen eller liknande, för då går det verkligen inte med 18 liters utan att hänga saker utanpå. Nackdelen med 18 litarn är dock att det inte finns så mycket fack på den, och där är 30 litarn bättre utrustad. En annan nackdel med att ha en stor väska som inte är fullpackad är att dina kompisar som klätt sig för finska vinterkriget på vårturen kommer fråga om du kan ta deras extra underställ, dunpuff eller blöta tumvantar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Storlek lavinryggsäck
Tillbaka
Topp