Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Storlek lavinryggsäck
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Von_vettet" data-source="post: 1067599" data-attributes="member: 119552"><p>Jag började själv med en 18-liters vario. "Växte" ur den efter en säsong, köpte en 25-liters zip-on som jag hade i två säsonger, Nu använder jag min 35-liters säck dagligen istället. Sen beror det på vad man menar men liftnära offpist, att åka mellan några pister för att sedan ta liften tillbaka upp, eller åka ner baksidan av systemet i fråga och sedan ta sig tillbaka. </p><p></p><p>men standardpackning för mig brukar vara-</p><p>spade</p><p>sond</p><p>stighudar</p><p>vattenflaska 1L</p><p>chockladbar(s)</p><p>lite mat</p><p>down-jacka</p><p>ett par tunna handskar ( om man ska tura)</p><p>räddningsfilt</p><p>första-hjälpen kit</p><p>nöd-bivack säck</p><p>radio</p><p>solskyd/latschenkiefer</p><p>multi-tool</p><p></p><p>Även att man kanske inte har någpt stprt planerat under en dag, kanske det ändras under tiden man är ute, det där lite längre åket utanför systemet som inte bruakr se bra ut, verkar vara riktigt bra, eller om någon skadar sig utan att vara i direkt anslutning av liftsystemet så är det bra att kunna hjälpa till direkt medans man väntar på skidpatrull.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Von_vettet, post: 1067599, member: 119552"] Jag började själv med en 18-liters vario. "Växte" ur den efter en säsong, köpte en 25-liters zip-on som jag hade i två säsonger, Nu använder jag min 35-liters säck dagligen istället. Sen beror det på vad man menar men liftnära offpist, att åka mellan några pister för att sedan ta liften tillbaka upp, eller åka ner baksidan av systemet i fråga och sedan ta sig tillbaka. men standardpackning för mig brukar vara- spade sond stighudar vattenflaska 1L chockladbar(s) lite mat down-jacka ett par tunna handskar ( om man ska tura) räddningsfilt första-hjälpen kit nöd-bivack säck radio solskyd/latschenkiefer multi-tool Även att man kanske inte har någpt stprt planerat under en dag, kanske det ändras under tiden man är ute, det där lite längre åket utanför systemet som inte bruakr se bra ut, verkar vara riktigt bra, eller om någon skadar sig utan att vara i direkt anslutning av liftsystemet så är det bra att kunna hjälpa till direkt medans man väntar på skidpatrull. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Storlek lavinryggsäck
Tillbaka
Topp