Storlek på bindningar?

zorlaco

Ny medlem
Storlek på bindningar?
Ska köpa min första bräda nu o kikar runt lite på nätet. Har varit i många affärer också och kikat, men nu undrar jag bara vad storleken på bindningarna betyder? L betyder väl large antar jag, men vad ska man ha för storlek om man har 45 i skostorlek? Har aldrig frågat om detta i nån affär men jag antar att det är nån som vet här?

En fråga till.. L, vad innebär det i brädbredd? Det står nämligen bara längden på brädan på den sidan jag nu tittar på..

Tack, Johan

Storlek på bindningar?
....och i brädbredd så måste du helst ha en "mid-wide", det rekomendreas till alla som har större än 10,5 (stl.43,5)

Storlek på bindningar?
Okej, då har jag en till fråga. Har tittat lite på Lamar Diablo brädan med storlek L på bindningarna. Men det står inget om brädden på brädan. Bara längden. Är inne på T-12´s hemsida o kikar. Behöver 163 i längd då jag är rätt lång.. och L på bindningarna, MEN bredden? Kan någon hjälpa mig? Jag hittar det inte på deras hemsida?

Storlek på bindningar?
Okej, då har jag en till fråga. Har tittat lite på Lamar Diablo brädan med storlek L på bindningarna. Men det står inget om bredden på brädan. Bara längden. Är inne på T-12´s hemsida o kikar. Behöver 163 i längd då jag är rätt lång.. och L på bindningarna, MEN bredden? Kan någon hjälpa mig? Jag hittar det inte på deras hemsida?

Storlek på bindningar?
Du behöver antingen en Xl eller Large bindning beroende på märke. Har du 45 i Boots så behöver du en bräda runt 257-265mm i bredd. Ska du ha en smalare så är alternativet Burtons Elevator för att komma upp en bit och därmed komma ifrån snödoppet. Men sikta in dig på en bräda runt 260mm i bredd. Sedan beror det ju på hur branta dina Boots är i tåboxen , vissa skor är också väldigt korta i yttermåttet typ Burton och thirty2.

magnus

Tillbaka
Topp